3 سال پیش
138

رزرو هتل در مشهد باوجود ایستادن بر قله‌ی کرونا

رزرو هتل در مشهد باوجود ایستادن بر قله‌ی کرونا

این روزها شهر مشهد مانند بسیاری از نقاط جهان میزبان، مهمان ناخوانده‌ای به نام کووید – 19 است. گویا این مهمان قصد رفتن هم ندارد. با ادامه‌ی شیوع ویروس کرونا  رزرو هتل در مشهد منوط به رعایت ضوابط ویژه‌ای است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

رعایت نکات ضروری هنگام رزرو هتل در مشهد با توجه به شیوع کرونا

مشهد یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری کشورمان است به‌طوری‌که حجم  مسافران ورودی که به قصد زیارت بارگاه امام هشتم (ع) راهی این شهر می‌شوند، آن را به قطب گردشگری مذهبی ایران تبدیل ساخته و به‌همین دلیل رزرو هتل در مشهد یکی از مهمترین اقدامات گردشگران پیش از عزیمت به این مقصد است.  

میهمان گرچه عزیز است ولی همچو نفس

خفه می‌سازد اگر آید و بیرون نرود

اگرچه این مهمان ناخوانده از همان لحظه ورودش به کشورمان هیچ قرب و عزتی نزد ما نداشت، اما تداوم آن روزهای صنعت هتلداری مشهد را به رکودی بی‌سابقه تبدیل ساخته که گریبان‌گیر  همه افراد مشغول به کار در این صنعت شده و گویا دست بردار هم نیست.

به‌ویژه که موج آغازین این بیماری در جهان با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز 99 در ایران همراه شد؛ روزهایی که داشت به های‌سیزن ایرانی‌ها نزدیک می‌شد و  از طرفی هم جامعه هتلداران مشهد و صاحبان کسب و کارهای مرتبط با خدمات مهمان‌نوازی را با خسارت‌های جبران ناپذیری مواجه ساخت و هم هرچه گردشگران نوروزی برای گذران اوقات فراغت خود، رشته بودند را به یکباره پنبه کرد. 

از طرفی با نزدیک شدن به پیک تابستان، گرمای هوا بر خلاف انتظار، هیچ تاثیری تاکنون بر پیشگیری از انتشار این ویروس نداشته به‌طوری که وضعیت شیوع کرونا حتی در بعضی استان‌های کشورمان به حالت قرمز درآمده است.

  رزرو هتل در مشهد باوجود ایستادن بر قله‌ی کرونا

اما این تعطیلی در کسب‌و‌کارهای مرتبط با خدمات هتلداری و به‌ویژه رزرو هتل در مشهد گویا رفته رفته رو به پایان است. با شروع فعالیت سایر کسب و کارها، نیاز شهروندان ایرانی به سفر بیشتر  هم می‌شود و این آمد و شدها ضرورت راه‌اندازی هتل‌ها و مراکز اقامتی در مشهد را بیشتر می‌کند. 

حال این سوال مطرح می‌شود که هتل‌های مشهد برای ارائه خدمات خود در دوران کرونا چه تمهیداتی اندیشیده‌اند؟

البته این موضوع از وجوه مختلفی قابل بررسی است. اگر در جایگاه یک ارائه دهنده‌ی خدمات اقامتی باشید، رعایت بعضی موارد اجتناب ناپذیر است؛ و اگر در جایگاه مهمانان باشید و به هر دلیلی قصد سفر به مشهد را کرده باشید، رعایت بعضی نکات بر عهده شما خواهد بود.


رزرو هتل در مشهد باوجود ایستادن بر قله‌ی کرونا 

نکات ضروری رزرو هتل در مشهد برای مسئولین هتل‌ها و مراکز اقامتی

این اقدامات باید شامل ضدعفونی مکرر در تمام بخش‌های یک مجموعه‌ی اقامتی باشد؛ از بدو مراجعه مهمان به بخش پذیرش هتل تا بعد از خروج وی از هتل و ترک اقامت.  

هتل‌ها و مراکز اقامتی اگه به خوبی ضدعفونی و نظافت نشوند، خود زمینه‌ای برای شیوع بسیاری از بیماری‌ها به‌شمار می‌روند. حتی جدا از مسأله شیوع ویروس کرونا، نظافت در یک هتل به قدری اهمیت دارد که اگر رعایت نشود می‌تواند جان صدها نفر را به خظر بیاندازد. فکرش را بکنید که مدتی را برای تجدید قوا و تمدد اعصاب در سفر سپری می‌کنید و شب را در هتل می‌گذرانید حال آن‌که از نظافت و بهداشت آن اطمینان خاطر ندارید. کجای این سفر خوشایند شما و همراهانتان خواهد بود؟ 

به عنوان یک کارفرما یا مدیر مشغول در بخش هتلداری، پیش از هر چیز باید از سلامت کارکنان خود مطمئن باشید؛  درواقع هر نشانه مشکوکی در سلامت هر یک از کارکنان شما می‌تواند زنگ خطری باشد برای سلامت تمام کارکنان و مهمانان مقیم در هتل.

برای به کار گماشتن مجدد کارکنان از تست‌های سلامتی غافل نشوید و حتی اگر نشانه‌های اندکی از وجود هر نوع بیماری و به‌ویژه آلودگی به ویروس کرونا را مشاهده کردید باید از به کار گماشتن وی منصرف شوید. طرح غربالگری کارکنان را اجرا کنید و برای راه‌اندازی مجدد هتل از وجود کارکنان و خدمه‌ای بهره ببرید که در سلامت کامل به سر می‌برند. 

نکات مهم انتخاب هتل در مشهد

بهتر است هشدارهای لازم در خصوص راه‌های ابتلا به ویروس کرونا را به کارکنان خود آموزش بدهید و دیدگاه ایشان را نسبت به خطرات این بیماری برای خود، خانواده، سایر همکاران و مهمانان هتل کاملا روشن کنید تا در صورت وجود احتمال ابتلاء، به استراحت پرداخته و از شیوع بیماری جلوگیری کنند. 

در پذیرش مهمان، سود و منفعت مالی را در اولویت دوم قرار دهید؛ اول سلامتی و بعد منفعت مالی. به‌طور مداوم اخبار و گزارش‌های مرتبط با شیوع بیماری را در شهرهای مختلف کشور رصد کنید و سعی کنید تا حد ممکن از پذیرش مهمانانی که از مناطق پرخطر وارد مشهد شده‌اند، اجتناب کنید. اینجا سلامت شما، کارکنان و مهمانان مقیم در هتل بر منفعت مالی‌تان ارجحیت دارد.

رزرو هتل در مشهد باوجود ایستادن بر قله‌ی کرونا 

این موارد را در نظافت و ضدعفونی هتل‌ها و مراکز اقامتی رعایت کنید

  • با شستشوی مداوم فرش‌ها، ملحفه‌ها، روکش مبلمان و کف‌پوش‌ها به وسیله آب گرم و مواد شوینده از ضدعفونی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همان‌طور که می‌دانید شستشو با مواد شوینده و جوشاندن در آب داغ یکی از راه‌های تمییزی و ضدعفونی سطوح پارچه‌ای است.
  • تمام سطوح راهروها، درب‌ها و پنجره‌ها، آسانسور، پله‌ها، تمام قسمت‌های پذیرش و به ویژه میز فرانت آفیس، انبار مواد غذایی، رختکن کارکنان هتل، بخش اداری، راهروها، سرویس‌های بهداشتی عمومی در راهروها و لابی، لاندری، رستوران و کافی‌شاپ باید به طور کامل و دائما ضدعفونی شوند. 
  • حتی‌الامکان از راه‌اندازی سایر قسمت‌های هتل به جز بخش اقامتی و پذیرایی مانند سالن‌های آرایش، فروشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها تا زمان پاکسازی کامل خودداری کنید و در صورت ضرورت به فعالیت مجدد این قسمت‌ها تمام موارد مربوط به نظافت و ضدعفونی را به‌طور کامل رعایت کنید.  
  • پیش از آنکه عملیات ضدعفونی و نظافت اتاق‌ها را شروع کنید باید از سلامت کارکنان بخش خانه‌داری مطمئن شوید چراکه این افراد نزدیک‌ترین تماس را با مهمانان هتل دارند.  
  • پیش از شروع نظافت اتاق‌ها، بخش خانه‌داری باید به‌طور کامل ضدعفونی شده باشد؛ ترولی و ابزار نظافت اتاق به‌طور کامل تمییز و ضدعفونی شود. 
  • نظافت حمام و سرویس‌های بهداشتی چه آن‌هایی که در راهروها و لابی هتل قرار دارند و عمومی هستند  و چه آن‌هایی که در اتاق  مهمان و به صورت اختصاصی استفاده می‌شوند، از ضروری‌ترین اقدامات  در راستای ضدعفونی و نظافت هتل است چرا که سرویس‌های بهداشتی زمینه‌ساز شیوع بسیاری از بیماری‌ها هستند. 
  • تمام سطوح، شیرآلات، درب‌ها، دستگیره‌ها، لگن توالت فرنگی و ایرانی، پرده حمام، دمپایی‌ها و سطل‌های زباله باید ضدعفونی شوند و مواد شوینده استفاده شده دور ریخته و مابقی کاملا ضد عفونی شود. 
  • تمام سطوح قابل لمس در اتاق‌ها باید ضدعفونی شوند؛ کلیدها و پریزها، کنترل تلوزیون، میزها و صندلی‌ها، چای‌ساز و لوازم آشپزخانه، دیوارها و کف‌پوش‌ها، سطل‌های زباله و پرده‌ها و تمام بخش‌های اتاق باید به‌طور کامل ضد عفونی شود.
  • تمام ملحفه‌ها و حوله‌ها استفاده شده و حتی استفاده نشده (در صورتی که وکیوم نباشند) باید به بخش لاندری هتل منتقل شده و به طور کامل شستشو و ضد عفونی شود. 

 رزرو هتل در مشهد باوجود ایستادن بر قله‌ی کرونا

نکات ضروری رزرو هتل در مشهد برای گردشگران

پیش از هر چیز آنچه وظیفه خود می‌دانیم باز هم سفارش به در خانه ماندن است. تاکنون هیچ راه حلی در هیچ کجای دنیا به‌اندازه ماندن در خانه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، موثر نبوده است. حتی یک سال سفر نرفتن ارزشش را دارد که این همه فشار اقتصادی و روانی را به کادر پزشکی و درمانی، مسئولان وزارت بهداشت و خانواده‌مان تحمیل کنیم. اما گاهی ماندن در خانه امکان پذیر نیست و بنابر هر دلیلی باید راهی سفر شد.   

در خصوص افرادی که به هر دلیلی قصد سفر و رزرو هتل در مشهد را دارند باید بگوییم که خوشبختانه  به بعضی هتل‌ها مجوز فعالیت داده شده که البته این امر باید تحت نظارت دقیق و مستمر وزارت بهداشت باشد تا هرگونه پذیرش گردشگر خطر ابتلای مسافران را به حداقل برساند. اما در صورتی‌که قصد رزرو هتل و اقامت در مشهد را دارید این موارد را رعایت کنید: 

رزرو هتل در مشهد باوجود ایستادن بر قله‌ی کرونا

  • همراه داشتن وسایل بهداشتی فردی و به‌ویژه ماسک و چندین جفت دستکش یکبار مصرف
  • همراه داشتن اسپری ضدعفونی کننده سطوح برای ضدعفونی گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، وسایل شخصی و ...
  • همراه داشتن ژل ضدعفونی کننده دست و شستشوی مداوم دست‌ها به روش موثر
  • رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی هتل مانند رستوران، کافی‌شاپ، آسانسور، لابی و در صورت خروج از هتل در همه مکان‌های عمومی شهر مشهد
  • استفاده از ظروف یکبارمصرف و یا اطمینان از شستشو و ضدعفونی کامل ظروف
  • استفاده نکردن از استخر، سالن‌های ورزشی و سالن‌های آرایشی هتل
  • چنانچه هتل مورد نظر شما مجهز به آشپزخانه و امکان آشپزی است، بهتر است با استفاده از مواد اولیه کاملا بهداشتی، هنر آشپزی خود را به‌کار ببرید 
  • چنانچه اقامت شما در مشهد طولانی است، حتی‌الامکان از حضور غیر ضرروری در مکان‌های عمومی خودداری کنید
  • در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید

هتل‌ها و مراکز اقامتی بیشترین نقش را در شیوع و انتقال ویروس کرونا را دارند. موارد ذکر شده شامل نکات ضروری برای پذیرش مهمان و رزرو هتل در مشهد است که بخشی از آن باید توسط کارفرمایان و متصدیان اداره هتل‌ها و واحدهای اقامتی رعایت شود و بخشی توسط مهمانان هتل. پیشنهاد اول ما اجتناب از سفرهای غیرضروری است اما در صورتی‌که مجبور به سفر هستید رعایت موارد فوق کاملا الزامی است. 

سفرتان بی‌خطر!


رزرو آنلاین هتل های مشهد 






اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها