3 سال پیش
338

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های خیابان شیرازی

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های خیابان شیرازی

رزرو هتل در خیابان شیرازی مشهد به‌دلیل دسترسی بسیار خوب به حرم مطهر، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری مشهد یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی مسافران است. 

مقدمه:

رزرو هتل در مشهد درنتیجه‌ی تعدد بالای سامانه‌های رزرو آنلاین هتل و دفاتر خدمات مسافرتی، یکی از مهمترین اقداماتی است که مسافران تقریبا به‌صورت صد درصد اینترنتی انجام می‌دهند اما تنوع و تعدد مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌سراها  و خانه‌های مسافر گاهی انتخاب از بین این تعداد را با مشکل و سردرگمی همراه می‌کند.

از طرفی نداشتن اطلاعات کافی درباره موقعیت مکانی هتل های مشهد و امکاناتی که در دسترس مسافران قرار دارد می‌تواند به این سردرگمی دامن زده و گاهی انتخاب و رزرو آنلاین هتل را با مشکل مواجه سازد. در این مقاله، «مجله سپهرسیر» قصد دارد تا شما را با بهترین هتل های مشهد در خیابان شیرازی آشنا کند. در ادامه با ما همراه شوید. 

خورشید زمین گنبد زیبای تو باشد

خلدم به جهان منزل و مأوای تو باشد

هرگز نرم جای دیگر بهر گدایی

تا کوی تو و درگه والای تو باشد

 

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های مشهد در خیابان شیرازی
 

رزرو هتل در خیابان شیرازی مشهد 

حرم مطهر امام هشتم (ع) که مأامن و مأوای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است یکی از پرترددترین مقصدهای گردشگری و در واقع قطب توریسم مذهبی ایران به‌شمار می‌رود. دسترسی به این مجموعه عظیم زیارتی از چهار طرف و به‌واسطه خیابان‌های اطراف یعنی اصلی‌ترین مبادی ورودی حرم مطهر، امکان‌پذیر است: خیابان امام رضا (ع) در ضلع جنوبی حرم، خیابان طبرسی در شمال حرم، خیابان نواب صفوی در شرق حرم و «خیابان شیرازی» در ضلع غربی حرم. 

خیابان شیرازی از مهمترین خیابان‌های بافت مرکزی شهر مشهد است. این خیابان به‌واسطه اینکه درگذشته به «بست بالای حرم مطهر» منتهی بوده به «بالا خیابان» شهرت داشته است. البته هنوز هم بعضی مشهدی‌های اصیل و به‌ویژه سالمندان این خیابان را با نام قدیمی خود می‌شناسند. 

وجود امکانات مختلف، دسترسی‌های عالی و مجموعه متنوعی از مراکز اقامتی، خیابان شیرازی را به یکی از مهمترین گزینه‌های انتخابی مسافران برای رزرو هتل تبدیل کرده است. بسیاری از گردشگران برحسب شناخت و تجربه سفرهای قبلیِ خود رزرو هتل در خیابان شیرازی مشهد را ترجیح می‎دهند.

تنوع در تعدد هتل‌ها و مراکز اقامتی گویای این واقعیت است که بعد از خیابان امام رضا (ع)، رزرو هتل در خیابان شیرازی مشهد بیشترین متقاضی را در بین زائران مشهدالرضا دارد. 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله رزرو هتل در خیابان امام رضا (ع) را مطالعه کنید.
 

مزایا و معایب رزرو هتل در خیابان شیرازی 

خیابان شیرازی یکی از اصلی‌ترین، پرترددترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های منتهی به حرم مطهر است. وجود هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مجموعه‌های اقامتی با درجات کیفی مختلف امکان رزرو و اقامت در این خیابان را برای هر نوع سلیقه و توان مالی فراهم ساخته است. از طرفی این خیابان مراکز خرید مدرن و متنوعی برای عرضه کالاهای مصرفی، لوکس و غیره دارد. برای مسافرانی که خرید را در اولویت دوم خود بعد از زیارت قرار می‌دهند، این خیابان بهترین انتخاب است چرا که دسترسی به مراکز خرید با قیمت‌های مناسب خاطره خوبی از خرید در این شهر را برایتان به ارمغان می‌آورد. 

وجود رستوران‌ها و غذاخوری‌های متنوع  از رستوران‌های کلاسیک ایرانی گرفته تا غذاهای عربی از دیگر مزایای رزرو هتل در خیابان شیرازی است. گرچه بیشتر افرادی که مشهد را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، رزرو خود را به‌صورت فولبرد انجام می‌دهند اما اگر قصد دارید غذای خود را بیرون از هتل میل کنید، گزینه‌های متنوع بی‌شماری در این خیابان در دسترس شما خواهد بود. 

دسترسی به ایستگاه قطار شهری (واقع در میدان شهدا) نیز از مزیت‌های انتخاب و رزرو هتل در خیابان شیرازی است. با استفاده از قطار شهری می‌توانید به‌راحتی و با هزینه‌ای اندک به‌سایر نقاط شهر مشهد دسترسی پیدا کنید. 

وجود ایستگاه‌های بی. آر. تی و اتوبوس‌های شهری هم  مزیت دیگری است که شما را به‌نقاط مختلف شهر مشهد ارتباط می‌دهد. 

اما اقامت در این خیابان معایبی هم دارد. خیابان شیرازی از اصلی‌ترین خیابان‌های منتهی به حرم است و به همین دلیل در «ایام پیک سال» مانند عید نوروز، تابستان، اعیاد و مناسبت‌های مذهبی در محدوده طرح ترافیک مشهد قرار دارد و امکان تردد با خودرو شخصی برای مسافران دشوار می‌شود. 

از طرفی این خیابان به‌دلیل ازدحام جمعیت مسافران در ایام پیک سال همیشه زمینه مناسبی برای افراد سودجو است پس توصیه می‌کنیم تا بیشتر مراقب جان و مال خود باشید. 

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های مشهد در خیابان شیرازی
 

مکان های دیدنی مشهد در خیابان شیرازی

شهر مشهد علاوه بر اهمیت زیارتی، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی ارزشمندی برای ارائه به گردشگران دارد. از مهمترین مکان های دیدنی مشهد در خیابان شیرازی می‌توان «مجموعه تاریخی آرامگاه و باغ موزه نادرشاه افشار» را نام برد که علاوه بر زنده نگه داشتن تاریخ باشکوه ایران در عهد افشار، یادگار نابغه معماری ایران «هوشنگ سیحون» است. همچنین مقبره سرباز شجاع میهن «کلنل محمدتقی پسیان» هم در مجموعه نادری واقع شده است. 

از دیگر مکان‌هایی که ممکن است برای گردشگران جذابیت داشته باشد، می‌توان «رستوران لیالی لبنان»، ساختمان شهرداری مشهد، دارالشفا امام رضا (ع)، حسینیه نشر معارف، حسینیه گرمه‌ای‌ها، حمام باغ، منطقه قدیمی نوغان، مقبره شیخ طوسی و دفتر راهنمای زائر مشهد اشاره کرد. 

عمریست نقش جان و تنم مشهدالرضا است

اوج تمام پر زدنم مشهدالرضا است

هرجا سوال شود که دلت در کجا خوش است

بی‌اختیار بر دهنم مشهدالرضا است

 

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های مشهد در خیابان شیرازی

نزدیکترین ورودی حرم مطهر به خیابان شیرازی

حرم مطهر شامل مجموعه بسیار بزرگی از صحن‌ها، رواق‌ها، بخش‌های اداری و زیارتی است. از مهمترین  ورودی‌های حرم مطهر به خیابان شیرازی می‌توان صحن شیخ طوسی، رواق دارالحجه، صحن جمهوری و صحن غدیر را نام برد. همچنین برای مراجعه به مجموعه «کتابخانه آستان قدس رضوی»، از خیابان شیرازی استفاده می‌شود. 

همچنین بلوار آیت‌الله بهجت، کوچه نوبهار، خیابان آیت‌الله طبسی، میدان شهدا، خیابان امام خمینی، خیابان شهدا و خیابان سعدی  از محلات و خیابان‌هایی هستند که به خیابان شیرازی راه دارند. 

 

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های مشهد در خیابان شیرازی
 

هتل های 5 ستاره خیابان شیرازی 

اگرچه بیشترین تعداد هتل های 5 ستاره مشهد در خیابان امام رضا (ع) متمرکز شده‌اند اما خیابان شیرازی هم برای مهمانان سطح بالا انتخاب مناسبی است. «هتل مدینه الرضا» در ابتدای خیابان شیرازی و درحالیکه فاصله بسیاری کمی تا حرم مطهر دارد یک انتخاب شایسته برای گردشگرانی است که سفر زیارت لوکس برایشان در اولویت است. این هتل از امکانات و خدمات بسیاری خوبی برای پذیرایی از زائران بارگاه نورانی امام خوبی‌ها برخوردار است. 

رزرو آنلاین هتل مدینه الرضا مشهد از سپهرسیر

 

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های مشهد در خیابان شیرازی
 

هتل های 4 ستاره خیابان شیرازی 

هتل های چهارستاره خیابان شیرازی مشهد از جمله هتل‌های خوب با کیفیت عالی است که قطعا اقامت در آن رضایت خاطر مهمانان را جلب می‌کند. از هتل های 4 ستاره واقع در خیابان شیرازی مشهد می‌توان موارد زیر را نام برد. 

  • هتل توس، ابتدای خیابان شیرازی
  • هتل تارا، حدفاصل شیرازی 17 و 19

 

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های مشهد در خیابان شیرازی

 هتل های 3 ستاره خیابان شیرازی 

بیشتر هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی واقع در خیابان شیرازی مشهد از طیف هتل‌های سه ستاره و پایین‌تر است. این یک مزیت برای مسافرانی به‌شمار می‌رود که هم نزدیکی به حرم مطهر برایشان اهمیت دارد و هم ترجیح می‌دهند هزینه کمتری صرف اقامت کنند. از بهترین هتل های سه ستاره مشهد در خیابان شیرازی می توانم «هتل نگین پاسارگاد» واقع در خیابان شیرازی 4 را به شما معرفی کنیم. 

 

رزرو آنلاین هتل نگین پاسارگاد مشهد از سپهرسیر

 

رزرو هتل در مشهد؛ بهترین هتل های مشهد در خیابان شیرازی
 

بهترین هتل آپارتمان‌های خیابان شیرازی  

وجود هتل آپارتمان‌های متنوع در خیابان شیرازی امکان سفرهای ارزانِ خانوادگی به شهر مشهد را افزایش می‌دهد. این خیابان با در اختیار داشتن هتل آپارتمان‌های باکیفیت و قیمت مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافران خواهد بود. از بهترین هتل آپارتمان‌های خیابان شیرازی مشهد می‌توان موارد زیر را تام برد. 

  • هتل آپارتمان افرا، شیرازی 20
  • هتل آپارتمان امید، شیرازی 3
  • هتل آپارتمان آلتون، شیرازی 21
  • هتل آپارتمان مهر رضا، شیرازی 24
  • هتل آپارتمان سام، شیرازی 24
  • هتل آپارتمان فارس، شیرازی 3

رزرو آنلاین هتل در مشهد از بهترین خدماتی است که «سامانه سپهرسیر» به زائران و گردشگران محترم ارئه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه سپهرسیر رزرو خود را به صورت آنلاین انجام داده و از مزیت‎های رزرو  اینترنتی بهره‌مند شوید. 

برای رزرو آنلاین هتل از سامانه سپهرسیر همین حالا اقدام کنید.

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها