3 سال پیش
168

هیجان خرید در بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

هیجان خرید در بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

امروزه باتوجه به رشد اینترنت وفضای مجازی صنعت حمل ونقل نیزدست خوش تغییراتی شده و با زیاد شدن مشغله های کاری وزندگی،انسانها علاقه مند به سرعت بخشیدن به کارهای روزمره خود شده اند.

سفر یکی از جذاب ترین و آرامش بخش ترین تفریحات برای انسانها محسوب میشود راهی بسیارموثر برای دوری ازمسایل و مشغله های زندگی، برای اینکه یک سفرعالی راتجربه کنید و از بهترین وعجیب ترین مناطق دنیا دیدن کنید بهتراست قبل ازسفربه آن کشور ازجاهای دیدنی آنجا اطلاعات کافی داشته باشید تا بایک برنامه عالی یک خاطره به یادماندنی برای خود و عزیزانتان بسازید. شما میتوانید با خرید تور تایلند و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما از سایت سپهرسیر در هزینه و زمان خودتان صرفه جویی کرده و از به روزترین سیستم رزرو بلیط هواپیما لذت ببرید.

مادراین مقاله قصد داریم یکی ازعجیب ترین بازارهای دنیا رابه شما معرفی کنیم بازاری که خرید کردن در آن کمی باترس وهیجان همراه است.

اگرشما قصد سفرکردن به کشور زیبای تایلند رادارید حتما دیدن ازاین بازار هیجان انگیزرادربرنامه خود قرار دهید.

بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

معرفی بازارریلی مائک لانگ تایلند: 

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا با مساحتی حدود 513 هزار کیلومتر مربع و 69 میلیون نفر جمعیت از بهترین مقاصد گردشگری محسوب میشودبسیاری از گردشگران از اقصی نقاط جهان به این کشور توریستی سفر میکنند آب و هوای معتدل این کشور و جاذبه های گردشگری متعدد در این کشور سبب شده تا در تمام فصول سال مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

بسیاری گردشگران تور تایلند را به خاطر بازارها و مراکزخرید و گردشگری آن انتخاب می کنند این کشور با جذابیت های فروانی که دارد توانسته نظرتوریست های زیادی را به خود جلب کند.

در این کشور بازارهای خیابانی زیادی وجود دارد ازجمله بازارهای شبانه تایلند، بازارهای شناور و... یکی ازاین بازارها که به بازارریلی بانکونک نیزمعروف است یکی ازعجیب ترین بازارهای دنیا شناخته میشود.

بازار ریلی مائک لانگ بخاطر اجناس خود به عجیب ترین بازاردنیا معروف نیست بلکه این لقب به علت عبورقطارهایی است که درطول روز چندین بار ازوسط این بازار عبورکرده و فروشندگان رامجبور میکند تا سایه بان ها واجناس خودرا جمع کرده و منتظرشوند تا قطاربگذرد.

زمانی که قطار به بازار نزدیک میشود صدای سوت های آرام قطار وهمچنین زنگ هشدار دهنده کوچکی که برروی سیستم بلندگو است چند دقیقه قبل از ورود قطار به صدا درمی آید و به فروشندگان اعلام میکند که درحال نزدیک شدن به آنجا است ولی این اصلا نگران کننده نیست چون قطار فاصله زیادی تا بازار دارد و فروشندگان و مشتریان وقت زیادی دارند تا به کناره ریل ها پناه بیاورند و به محض رسیدن قطار و دقیقا زمانی که میخواهد بپیچد و وارد بازارشود صدای سوت ها بلندتر میشود و قطار به آرامی از وسط بازارعبور میکند.

بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

وقتی که قطار کاملا از بازار خارج شد همه چیزبه حالت اولیه خود برمیگردد فروشندگان دوباره سایه بان های خودرا باز میکنند و حتی ریل هایی که دقایقی پیش محل عبور قطار بوده حالا به مرزی میان مشتریان و فروشندگان تبدیل میشود.

قطار هشت باردر روز باسرعت 15 مایل درساعت از راهروی تنگ این بازار میگذرد وفروشندگان را هشت باردرروز مجبورمیکنند که سایه بان های خودرا بازوبسته کنند به همین دلیل بازارریلی بانکوگ را به نام چترهای بسته شونده نیز میشناسند.

عبورقطار از وسط بازار ریلی مائک لانگ برای بومی های آن منطقه یک اتفاق عادی محسوب میشود ولی برای گردشگران ،حتی گردشگرانی که ازنقاط دیگرتایلند به آنجا آماده یک واقعه شگفت انگیز به حساب می آید هنگام رسیدن قطاربه بازار و عبور آن گردشگران در یک نقطه خوب مشغول عکس گرفتن و تماشای این واقعه میشوند، واغلب به دلیل نزدیک شدن بیش ازحد به قطار درحال عبور بومی های آنجا سعی میکنند تا آنهارا از محل دورتر کرده تا به گردشگران آسیبی نرسد.

یک نکته بسیارجالبی که وجود دارد این است که فروشندگان بازار مائک لانگ فقط به اندازه ای سایه بان ها و محصولات خودرا از قطار دور میکند که به آنها آسیب نرسد در واقع قطار بایک فاصله تقریبا یک فوتی ازآدم ها و محصولات عبورمیکند این شاید نزدیک ترین قطاری باشد که درحال عبور آن را تماشا میکنید.

بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

تاریخچه بازارمائک لانگ:

تاریخ تاسیس بازار ریلی مائک لانگ بانکوک به حدود سال ۱۹۰۵ بازمی گردد. بازار در استان Samut Songkhram خلیج تایلند واقع شده است. شغل مردم در این شهر کشاورزی و ماهیگیری بوده است و مردم این منطقه میتوانند محصولات خود را در بازار به فروش برسانند. 

بارونق یافتن کار مردم شهر مقامات دولتی کشور تایلند تصمیم گرفتند راه آهنی رابرای آن منطقه تاسیس کنند تامردم راحتتر وسریع تر اجناس ومحصولات خودرا در سراسر کشور پخش کنند.

با اینکه تاسیس راه آهن یک تغییر بزرگ محسوب میشد ولی بازار مائک لانگ همچنان برسرجای خود ماند و به یکی ازعجیب ترین بازار های دنیا تبدیل شد.

بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

محصولات واجناس بازار مائک لانگ:

اکثر اجناس بازارمائک لانگ را موادغذایی تشکیل داده و میتوانید درآنجا شیرینی های خوشمزه تایلندی،گوشت وانواع غذاهای دریایی، سبزیجات، میوه ها وانواع نوشیدنی ها را پیدا کنید.

همچنین دراین بازار لباس و وسایل زینتی هم پیدا مشود ولی نه باتنوع زیاد ، به همین دلیل بازار مائک لانگ مکان مناسبی برای خرید کردن به خصوص خرید سوغاتی نمی باشد.

اگر شما قصد دیدن از این بازار عجیب درتایلند را دارید پیشنهاد میکنم حتما نکات زیر را رعایت کنید.

بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

نکاتی که باید دربازدید ازبازار مائک لانگ رعایت کرد:

1-توجه داشته باشید که سراسر بازار توسط سایه بان ها پوشیده شده است پس در نظربگیرید که برای عکس برداری، گوشی ویا دوربین شما باید روی حالت کم نور باشد وحتما تنظیمات گوشی ویا دوربین خود را با شرایط موجود تنظیم کرده تا عکس های باکیفیتی را بتوانید بگیرید.

2-بازار مائک لانگ هوایی بسیار گرم دارد حتما لباس مناسب بپوشید و همراه خود بطری آب وهمچنین یک بادبزن دستی داشته باشید.

3-بهترین زمان برای گردش دراین بازار صبح زود است وهمچنین زمان بیشتری را برای گردش اختصاص بدهید چون هرچه جلوتر بروید بازار خلوت ترمیشود.

4-ورودی این بازار همیشه خیلی شلوغ است موقع ورود به این بازار اجازه بدهید اول اگر جمعیتی میخواهد خارج شوندکاملا خارج شده سپس شما وارد بشوید.

5-موقع ورود دراین بازارو همچنین گردش درآن مراقب محصولاتی که روی زمین قراردارند باشید تا زیر پای شما له نشود و به صدای سوت های قطار وزنگ هشداردهنده حتما توجه کنید.

6-درموقع عبور قطار حتما فاصله خودرا باقطار حفظ کنید وبخاطریک عکس جان خودرا بخاطر نیندازید.

مکان دقیق وراه های رسیدن به بازار مائک لانگ: 

بازارریلی مائک لانگ بانکوکک در فاصله 80 کیلومتری وخارج شهر واقع شده در منطقه ای به نامSamut songkhram قرار دارد. 

برای رفتن به این بازار شما میتوانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید:

1- برای رفتن به این بازار تاکسی رانتخاب کنید ویا با ماشین شخصی خود به آنجا بروید زمان رسیدن شما به آنجا به این بستگی دارد که ترافیک شهر بانکوک در آن روز چگونه باشد.دریک روز عادی رسیدن شما به بازار فقط یک ساعت زمان میبرد.

2-یکی از آسان ترین و به صرفه ترین راه ها استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی است شما میتوانید سوار قطارهایی به نام BTC Skytrain شوید و در ایستگاه ویکتوری مونومنت پیاده شده و منتظر بمانید که مینی بوس پرشود وحرکت کند برای اطلاع درباره زمان حرکت مینی بوس ها شما میتوانید نگاهی به جدول حرکت آنها بیا ندازید.

3-بهترین و بی درد سرترین روش نیز همراه شدن بایک تور گردشگری است که میتوانید باقیمت 1500 تا 2000 بات (واحد پول تایلند)خریداری کرده و از بازار مائک لانگ وهمچنین بازار شناور دامنئون سادواک که فاصله آنها ازهم 25 دقیقه میباشد دیدن کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی درباره بازار ریلی تایلند آدرس بازار ریلی تایلند و محصولات و اجناس موجود در بازار ریلی تایلند اطلاعات کافی بدست آورده باشید میتوانید جهت رزرو تورهای تایلند با ما در تماس باشید.

 

خرید تورهای داخلی و خارجی ارزان با سپهرسیر

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها