3 سال پیش
148

آیا تغییر قیمت بلیت های هواپیما و افزایش آن اعمال خواهد شد ؟

آیا تغییر قیمت بلیت های هواپیما و افزایش آن اعمال خواهد شد ؟

پس از اعلام انجمن شرکت های هواپیمایی در خصوص نرخ جدید بلیت های هواپیما که در روزهای گذشته به 2.6 میلیون تومان رسید ، باید دید مردم و نمایندگان مجلس آنرا قابل قبول می دانند ، و قیمت های جدید از آبان ماه ارائه میشود یا آنکه نرخ های جدید بعنوان قیمت بلیت اعلام خواهد شد .

طبق گزارش منتشر شده از خبرگزاری ایسنا ، نرخ بلیت پرواز های داخلی طی سال های اخیر بصورت دامنه تعریف شده و حداقل ، حداکثر آن اعلام میشد و تمامی ایرلاین ها موظف به اجرای این دامنه بودند.

در همین راستا از خرداد ماه امسال بلیت پرواز های داخلی افزایش قیمت داشته و حالا به  علت رونق  پرواز های  داخلی  نسبت  به ماه های گذشته نرخ های جدیدی از سوی انجمن  شرکت های  هواپیمایی  تصویب و اعلام شده است  و به این ترتیب می باشد : حداقل قیمت بلیط هواپیما 491 هزار تومان و حداکثر دو میلیون و 674 هزار تومان تعیین شده است .

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان کرد نرخ های بروزرسانی شده از اول آبان ماه امسال اجرایی خواهد شد ، وی یکی از عوامل افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی را شیوع ویروس کرونا و اجرای دستورات ستاد ملی کرونا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد زیرا به دلیل فاصله گذاری اجتماعی در بین مسافران  حداکثر 60 درصد از ظرفیت هواپیما اشغال خواهد شد .

پس از انتشار این خبر انتقادات زیادی از سوی مردم بیان شد ، بعنوان مثال یکی از کاربران در این زمینه نوشت : ( با وجود کرونا همه جای جهان بخاطر کاهش تقاضا ارزون شده ، اونوقت اینجا به همین بهونه گرون شده !! )

رحمت الله فیروزی پورابادی ( عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ) با توجه به قابل قبول نبودن افزایش قیمت بلیت هواپیما اعلام کرد : نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی در هفته آینده ، قطعا بررسی های لازم جهت افزایش نرخ بلیت پرواز های داخلی صورت میگیرد.

وی در ادامه گفت : انجمن شرکت های هواپیمایی مدعی این است که افزایش نرخ بلیت ها به علت افزایش نرخ دلار می باشد ، زیرا عمدتا قطعات هواپیما و هزینه نگهداری آن به دلار محاسبه میشود و دولت تسهیلات لازم را برای آنها اتخاذ نکرده و چاره ای جز افزایش نرخ بلیت ها ندارند اما این تصمیم به نغع آنها نخواهد بود و مجلس شورای اسلامی این موضوع را با حضور دستگاه های ذیربط بررسی خواهد کرد.

حال باید منتظر بود که با ورود مجلس به این موضوع آیا نرخ های جدید در آبان ماه اعمال خواهد شد یا آنکه اتفاق دیگری خواهد افتاد ؟؟

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها