3 سال پیش
1878

بومگردی مشهد تجربه اقامتی بدور از زندگی مدرن،سپهرسیر✈

boomgardi-mashhad-sepehrseir

بومگردی مشهد ، اقامتگاه بومگردی مشهد، رزرو اقامتگاه بومگردی در مشهد، اقامتگاه ارزان بومگردی و..... واژه هایی که بارها و بارها در جستجوهای اینترنتی با آنها مواجه شدیم در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بومگردی های مشهد را که با این شهر فاصله اندک دارند را به شما معرفی کنیم.

 

مشهد کلان شهر استان خراسان رضوی پایتخت معنوی ایران در تمام فصول سال پذیرای گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان میباشد این شهر جاذبه های تاریخی، هنری، طبیعی بسیاری را در دل خود جای داده که خاص ترین آن حرم امام رضا (ع) میباشد؛ از جاذبه‌های رنگارنگ و تاریخی حرم که بگذریم در اطراف این شهر بی شمار جاذبه و مکان های تفریحی و دیدنی داریم که میتوانند بهترین مکان جهت استراحت و گذراندن وقت در روز های تعطیل باشند.
هیاهو و شلوغی شهر، ترافیک، آب‌وهوای نه چندان خوشایند؛ همه سبب شده‌است بخواهید برای لحظاتی از شهر فاصله بگیرید. یکی از بهترین مکان‌ها؛ برای دوری از شهر رفتن به دل طبیعت هست! زمانی که طبیعت با سنت همراه می‌شود؛ تابلو نقاشی بی‌نظیری را خلق می‌کند که وصفش در کلمات نمی‌گنجد! با پیشرفت علم؛ روستاها شبیه قبل نیستند و به سوی مدرن شدن پیش رفته‌اند؛ خب این موضوع خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد. با این حال هنوز هم هستند خانه‌های روستایی که بافت قدیمی خود را نگه داشته‌اند و هنوز هم در هر نقطه از آن می‌توان آرامش را حس کرد  همیشه علاقه مندان طبیعت گردی، لذت اقامت در مراکز بوم‌گردی را با هتل ها عوض نمی کنند. حس حال اقامت در بافتی قدیمی و سنتی  که دنیای از خاطرات و زندگی ساده گذشته را برایمان یادآور میشود در این مکان ها خبری از تکنولوژی مدرن نیست و همه چیز ساده و سنتی با چیدمان هنری از تاریخ و فرهنگ و سنت آن محل برای پذیرایی تدارک دیده شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از مراکز جذاب بوم‌گردی مشهد آشنا کنیم.

آنچه در این مطلب درباره بومگردی های مشهد خواهید خواند:

 

·         اقامتگاه های بومگردی شاندیز مشهد

·         بوم‌گردی ازغد

·         بوم‌گردی طرقبه مشهد

·         بوم‌گردی جاغرق

·         بومگردی شاندیز

 

 

در لیست اقامتگاه های بوم‌گردی مشهد، همیشه مراکز بوم گردی مهمی زبان زد عام و خاص می باشد. این مراکز شامل اقامتگاه بومگردی شاندیز مشهد، بومگردی ازغد، بومگردی جاغرق، بومگردی طرقبه می باشد که یکی از بهترین مکان های بوم‌گردی مشهد حساب می شود.
 


 


 


 

 

اقامتگاه بومگردی شاندیز مشهد:

شهرستان شاندیز از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی مشهد است که کمتر از بیست کیلومتر با مشهد فاصله دارد؛  این شهر به دلیل داشتن چشمه‌های خروشان، باغ‌های سرسبز میوه و همچنین محیط‌های بکر گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند

اقامتگاه بومگردی ماژان شاندیز مشهد با فاصله نسبتا اندک اولین بومگردی مشهد است که قدمت آن به زمان قاجار باز میگردد، این اقامتگاه زیبا از توابع دهستان حصار سرخ می باشد. اقامتگاه بومگردی ماژان شاندیز در فاصله 20 کیلومتری شهر مشهد با زیر بنای 600 متری با بافت هنری و سنتی پذیرای توریست و بوم گردان زیادی بوده است.

وجود خانه های کاهگلی در اطراف با بافت جنگلی سر سبز و جاذبه های طبیعی خاطره انگیز، که با تاریخ 130 ساله قاجار آمیخته شده است، حال و هوای خاصی به آن بخشیده است.

این اقامتگاه که دارای حیاطی سنتی با استخری بزرگ در دو طبقه با ظرفیت پذیرایی از 23 نفر می باشد. اتصال طبقه های این اقامتگاه بومگردی با پل و پله های چوبی جذابیتی خاص را به این اقامتگاه داده است

وجود کارگاه های سنتی سفالگری و نقاشی روی سفال از جاذبه های دینی این مرکز می باشد. همچنین می توانید در روستا با باغ های سرسبز با قدمتی 4000 ساله طبیعت گردی کنید.

 

از دیگر امکانات این اقامتگاه وجود سرویس های بهداشتی مجزا، با حفظ اصول سنتی معماری آن برای هر بخش با اقامتگاهی اختصاصی به نام هزاردستان با سرویس بهداشتی مختص خود می باشد.

میتوانید امکانات اتاق ها و سایر عکس های آن را از این قسمت ببینید :

اما سایر اقامتگاه های بومگردی شاندیز را میتوانید از لیست مشاهده فرمایید:

 

  • ·         اقامتگاه بوم گردی آوردگاه شاندیز
  • ·         اقامتگاه عمارت کوچه باغ شاندیز


 

لیست بوم گردی طرقبه مشهد

بوم‌گردی ازغد:

 

دومین منطقه در مشهد که اقامتگاه بومگردی در آن است، از مسیر جاده مشهد به طرقبه، در منطقه ازغد واقع شده است. روستای ازغد در ۲۵ کیلومتری غرب مشهد و ۲۰ کیلومتری شهر طرقبه در دل جنگل های کوهستانی واقع شده است.

روستایی چند هزار ساله با باف سنتی و معماری پلکانی ساخته شده از مصالح طبیعی ارزش دیدن دارد. اقامتگاه بوم گردی ازغد از آب و هوای خنک و کوهستانی برخورداری می باشد. که عصاره هوای پاک خود را از جوهره کوه بینالود می گیرد.

اگر عاشق گردش در کوچه و پس کوچه های روستایی، با حس حال سنتی و قدمت بالای تاریخی هستید، پیشنهاد می کنیم زیبایی و صدای محیطی قدم زدن روی سنگفرش های طبیعی این روستا را تجربه کنید.

 

 آواز پرندگان آمیخته شده با صدای زوزه باد در لابه‌لای بناهای روستایی با بوی طبیعی طبیعت کنار روستا هر شامه را نوازش می دهد.

 

 

از جذابه های محیطی این روستا می توان به مسجد جامع دوره تیموری، با کتیبه هایی از دوره فتحعلی شاه قاجار خالی از دیدن نیست. مقابل مسجد جامع حمام تاریخی و قدیمی روستا به چشم می خورد. گورستان به نام این روستا با سنگ گورهای حجاری شده 200 ساله یکی دیگر از دیدنی های جذاب بومگردی ازغد می باشد.

 

 

 

 


 


 

لیست اقامتگاه های بوم گردی طرقبه:

 

جالبه بدونید این شهرستان 9 اقامتگاه سنتی بسیار زیبا دارد که هرکدام مکانی بسیار آرام جهت اقامت میباشد:

 

اقامتگاه سنتی عمارت سلیمان طرقبه

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن طرقبه

اقامتگاه بوم گردی آق بج و دده طرقبه

اقامتگاه خانه رنگی طرقبه

اقامتگاه بوم گردی پاچنار طرقبه

اقامتگاه بوم گردی شهربانو طرقبه

اقامتگاه بوم گردی ارگ کنگ طرقبه

اقامتگاه بوم گردی ماسوله کنگ طرقبه

اقامتگاه بوم گردی ایوان طرقبه

اقامتگاه بوم گردی ایوان طرقبه

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن طرقبه

 

 

از بهترین اقامتگاه های بومگردی طرقبه مشهد میباشند که میتوانند در تمام طول هفته مخصوصا آخر هفته ها محیطی بسیار آرام برای گردهم آیی خانواده ها و دور از هیاهو و شلوغی شهر باشد. اگر بخواهیم کمی بیشتر از طرقیه مشهد برایتان بگویم در این شهرستان

جشن های سنتی مختلفی برگزار می شود که می توان به جشن بستنی، جشن سماق، جشن گیلاس، جشن گیاهان دارویی و برداشت گردو اشاره کرد. از جذابیت جشن گردو که در شهریور ماه آغاز می شود اشاره کرد، که خانواده ها با پیاده روی همراه با بازی های محلی، موسیقی محلی و در انتها با خوردن آش به پایان می رسد.

رستوران هایی با غذای خوشمزه و پخت سنتی نظیر شیشلیک، دیزی سنتی با طعم بی نظیر، انواع قورمه سبزی، فسنجان و انواع آش و اشکنه ها نیز از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد.

از دیدنی های مهم این روستا می توان به برخی مراکز خرید و تفریحی ازجمله بند گلستان، زشک و ابرده، امامزاده یاسر و ناطر، عنبران، نغندر، دریاچه چالیدره، دره ارغوان اشاره کرد.

 

وجود پیست اسکی ابرده با کاخ بیلدر، که دارای پارک سنگی کمرمقبولا می باشد، جذابیت آن را چند برابر کرده است.


 

بوم‌گردی جاغرق:

بومگردی جاغرق یکی دیگر از بومگردی‌ های مشهد، با بافت روستایی سنتی، همراه با آب و هوای کوهستانی، در کنار ییلاق و طبیعت سرسبز خود نمایی می‌کند. روستای جاغرق در 21 کیلومتری جنوب غربی مشهد با حد فاصل 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه واقع شده است.

وجود باغ های میوه با دره های سرسبز، با چشم انداز های زیبای طبیعی، همراه با هوای سرد کوهستانی، بهترین مکان برای بوم گردی طبیعت می باشد.

از جاذبه های دیگر بوم گردی جاغرق وجود رودخانه فصلی با سر چشمه های قنات و آبشارهای بزرگ و کوچک و متعدد با اقامتگاه های بزرگ و کوچک در کنار رودخانه چشم اندازی جزیره مانند ایجاد کرده است. این اقامتگاه در تابستان بهترین محل برای دوستدارن بوم گردی طبیعت می باشد.

اگر شما هم علاقه مند به اقامت در بومگردی های طرقبه مشهد شدید، می توانید با رزرو تور بومگردی مشهد از سپهرسیر، لذت یک سفر خاطره انگیز در دل معماری کهن و طبیعت کوهستانی را با خانواده تدارک ببینید.

برنامه های مختلفی برای تورهای بوم گردی با امکانات پذیرایی و تفریحی ، متناسب با هزینه های مختلف در نظر گرفته شده است.

 

امیدواریم با خواندن این مقاله از بلاگ سپهرسیر با بومگردی مشهد، اقامتگاه های بومگردی اطراف مشهد آشنا شده باشید میتونید سایر اقامتگاه های بومگردی مشهد را از لینک مشاهده فرمایید.


 

لیست اقامتگاه های بوم گردی خراسان
 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها