9 ماه پیش
53

کشورهای بدون مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی + لیست دانشگاه ها

سپهرسیر

امروزه بسیاری از افراد به دنبال تحصیل و مهاجرت به کشورهای خارجی هستند ولی برخی از متقاضیان مدرک زبان ندارند. از آنجایی که اکثر دانشگاه‌ها به مدرک زبان معتبر نیاز دارند، متقاضیان در این بخش به دنبال کشورهایی هستند که مدرک زبان را یک الزام نمی‌دانند. خوشبختانه در برخی از کشورها و دانشگاه‌های آن‌ها امکان تحصیل بدون مدرک زبان وجود دارد. به همین علت در این مطلب از وبلاگ سپهرسیر قصد داریم تا این موضوع را به صورت کامل بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

کشورهای بدون مدرک زبان برای مهاجرت تصیلی:

  • تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه
  • تحصیل آسان بدون مدرک زبان در قبرس
  • تحصیل در اتریش بدون مدرک زبانش
  • چین؛ بهترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان
  • مهاجرت تحصیلی به اسپانیا بدون مدرک زبان
  • تحصیل در کشور کانادا بدون مدرک زبان
  • دانشگاه های هند؛ میزبان دانشجویان بدون مدرک زبان
  • تحصیل در دانشگاه های استرالیا بدون نیاز به مدرک زبان

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه می‌تواند چالش‌های خاصی را داشته باشد زیرا زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی و پایه در آموزش در این کشور استفاده می‌شود. با این حال برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در فرانسه در برنامه‌های خود امکاناتی برای دانشجویان بدون مدرک زبان ارائه می‌دهند. در ادامه، لیستی از دانشگاه‌های بدون مدرک زبان آورده می‌شود.

  1. University of Paris 8 - Vincennes-Saint-Denis
  2. University of Toulouse - Jean Jaurès
  3. University of Côte d'Azur
  4. University of Paris 13 - Nord
  5. University of Western Brittany
  6. University of Le Havre Normandy
  7. University of New Caledonia
  8. Jean Moulin Lyon 3 University
  9. University of Angers
  10. University of Bordeaux-Montaigne

لطفاً توجه داشته باشید که این لیست ممکن است به‌روز نباشد و احتمال دارد شرایط و مقررات هر دانشگاه تغییر کند. بنابراین، بهتر است قبل از هر اقدامی با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید و از شرایط و نیازهای آن‌ها مطلع شوید. همچنین، توصیه می‌شود تلاش کنید تا قبل از ورود به دانشگاه، زبان فرانسه خود را بهبود دهید تا بتوانید بهتر در تحصیلات و زندگی روزمره‌تان پیشرفت کنید.

university of angers france

تحصیل آسان بدون مدرک زبان در قبرس

امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان در قبرس برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. این موضوع به خصوص برای زبان انگلیسی رایج است، زیرا بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در قبرس دوره‌های درسی به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه فرایند مهاجرت به قبرس هم آسان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است، مسلما تحصیل در این کشور گزینه فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برخی از دانشگاه‌های قبرس که بدون مدرک زبان پذیرش دارند شامل موارد زیر هستند.

  1. University of Cyprus
  2. Cyprus International University
  3. European University Cyprus
  4. Eastern Mediterranean University
  5. Girne American University
  6. Near East University
  7. University of Nicosia
  8. Americanos College
  9. Frederick University
  10. Cyprus Institute of Marketing
Cyprus International University

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبانش

امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اتریش وجود دارد اما برای ورود به دوره‌های آموزشی و دانشگاه‌ها، زبان آلمانی معمولاً الزامی است. برای ورود به دوره‌های دانشگاهی، بیشتر دانشگاه‌ها در اتریش از داوطلبان انتظار می‌رود تا مدرک زبان آلمانی را ارایه دهند. اما برخی دوره‌ها و دانشگاه‌ها ممکن است امکان تحصیل بدون مدرک زبان را فراهم کرده باشند.

بنابراین اگر تمایل به تحصیل در اتریش دارید می‌بایست با دستورالعمل‌ها و شرایط هر دانشگاه خاصی که مدنظرتان است، ارتباط برقرار کنید.  در هر صورت، مهارت‌های زبانی خوب و ارتقای دانش زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی در اتریش، به شما در موفقیت تحصیلی و زندگی روزمره کمک خواهد کرد. در ادامه لیستی از دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل بدون مدرک زبان را در اتریش فراهم کرده‌اند بیان خواهد شد.

  1. University of Vienna
  2. Graz University of Technology
  3.  University of Innsbruck
  4. Vienna University of Economics and Business
  5. Johannes Kepler University Linz
  6. Graz University of Medicine
  7. University of Leoben
  8. University of Klagenfurt
  9. University of Applied Sciences Upper Austria
Vienna University of Economics and Business

چین؛ بهترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان

چین یکی از بهترین کشورها برای تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان است. چین با داشتن بیش از ۲۲۰۰ دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی فرصت‌های بسیاری را فراهم می‌کند. برنامه‌های برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله علوم، فناوری، مهندسی، پزشکی و هنر در دانشگاه‌های چین وجود دارد. به علاوه چین هزینه‌های تحصیلی نسبتاً پایینی دارد.

برای ورود به دانشگاه‌های چین، معمولاً نیازی به مدرک زبان بین‌المللی مانند IELTS یا TOEFL نیست. البته درصورتی که دانشجوی بین‌المللی بخواهد درس‌های رشته خود را به انگلیسی بگیرد، باید دارای مدرک زبان معتبر باشد. در صورتی که می‌خواهید بدون مدرک زبان در دانشگاه‌های چین تحصیل کنید، بهتر است که نگاهی به لیست زیر داشته باشید.

  1. Tsinghua University
  2. Peking University
  3. Fudan University
  4. Shanghai Jiao Tong University
  5. Zhejiang University
  6. Nanjing University
  7. Wuhan University
  8. Xiamen University
  9. Sichuan University
  10. Tianjin University
zhejiang university china

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا بدون مدرک زبان

در اکثر دانشگاه‌های اسپانیا نیازمند داشتن مدرک زبان معتبر برای زبان اسپانیایی است. این مدرک معمولاً شامل موارد مختلفی مانند DELE، SIELE یا CELU می‌شود. این در حالی است که در برخی دانشگاه‌ها، این الزام ممکن است قابل متفاوت باشد و به جای آن، آزمون خاصی را پشت سر خواهید گذاشت. این آزمون هدفش ارزیابی سطح شما در زبان اسپانیایی است و اگر سطح شما مورد پذیرش قرار گرفت، شما می‌توانید بدون مدرک زبان اسپانیایی وارد دانشگاه شوید.

با این حال برای اطلاع از مدارک مورد نیاز و دستورالعمل‌های ورودی به هر دانشگاه خاص در اسپانیا، بهتر است با دفتر پذیرش بین‌المللی دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا آن‌ها در صورت عدم داشتن مدرک زبان، راه‌های دیگری برای تأکید بر تسلط شما بر اسپانیایی دارند. دانشگاه‌های زیر امکان پذیرش بدون مدرک زبان را در اسپانیا فراهم می‌کند.

  1. Autonomous University of Madrid
  2. Complutense University of Madrid
  3. University of Barcelona
  4. Pompeu Fabra University
  5. University of Valencia
  6. University of Granada
  7. University of Seville
  8. University of Zaragoza
  9. University of Oviedo
  10. University of Málaga
university of granada spain

تحصیل در کشور کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان دشوار است ولی به معنای غیرممکن بودن آن نیست. برخی از دانشگاه‌ها دوره‌هایی برای تقویت زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی بدون مدرک زبان ارائه می‌دهند. با شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید تسلط خود را بر زبان انگلیسی افزایش داده و سپس وارد رشته تحصیلی شوید. همچنین برخی دانشگاه‌ها می‌توانند برای ارزیابی توانایی زبانی شما، مصاحبه‌های زبان تعیین کنند.

در این وضعیت، مصاحبه‌کنندگان با شما مکالمه می‌کنند و توانایی زبانی شما را ارزیابی خواهندکرد. برای اینکه بتوانید اطلاعات کامل‌تری در این بخش داشته باشید، لیستی از دانشگاه‌هایی که امکان پذیرش بدون مدرک  زبان را در برخی از رشته‌ها فراهم کرده‌اند در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  1. Cambrian College
  2. University of Saskatchewan
  3. Memorial University of Newfoundland and Labrador
  4. University of Winnipeg
  5. University of Winnipeg
  6. Brock University
  7. Okanagan College
  8. Concordia University
  9. Seneca College
  10. Carleton University
Okanagan College

دانشگاه های هند؛ میزبان دانشجویان بدون مدرک زبان

دانشگاه های هند از طریق برنامه‌ها و سیاست‌های خاص، دانشجویانی را که به مهارت زبان انگلیسی به اندازه کافی تسلط ندارند پذیرش می‌کنند. این طرح‌ها معروف به برنامه‌های دوره اساسی زبان یا برنامه‌های زبانی پیشرفته هستند و برای دانشجویان بین المللی طراحی شده‌اند.

این برنامه ها به دانشجویان اجازه می دهند تا مهارت های زبانی خود را بهبود بخشند و سطح زبان انگلیسی را برای موفقیت در دوره‌های تحصیلی فوق بالا ببرند.  در برنامه‌های آموزش زبان، دانشجویان با استفاده از کلاس های زبانی تخصصی، موقعیت های گفتاری و نوشتاری، فعالیت‌های گروهی و منابع آموزشی مناسب تسلط خود را بر زبان انگلیسی افزایش می‌دهند. برای اینکه بتوانید دانشگاه‌هایی که بدون مدرک زبان پذیرش می‌کنند را بشناسید، لیست زیر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  1. Jawaharlal Nehru University
  2.  University of Delhi
  3. University of Mumbai
  4. University of Calcutta
  5. University of Madras
  6. University of Bangalore
  7. University of Hyderabad
  8. University of Pune
  9. Aligarh Muslim University
  10. Banaras Hindu University
University of Hyderabad

تحصیل در دانشگاه های استرالیا بدون نیاز به مدرک زبان

در حال حاضر، برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا بیشتر موسسات آموزش عالی درخواست ارائه مدرک زبان معتبر مانند تافل یا آیلتس را دارند. با این حال برخی از دانشگاه‌ها در رشته‌های مشخص امکان پذیرش بدون مدرک زبان را هم فراهم کرده‌اند.

در هر صورت، توصیه میشود قبل از اقدامات تحصیلی، با دانشگاه‌های مورد علاقه خود تماس بگیرید تا از الزامات و مراحل ورود به آن دانشگاه آگاه شوید و در صورت لزوم تدابیر لازم را انجام دهید. برای این که در این زمینه راهنمایی خوبی دریافت کنید، حتما  نگاهی به لیست دانشگاه‌های بدون مدرک زبان در استرالیا بیندازید و پیگیری‌های خود را به صورت دقیق‌تر انجام دهید.

  1. The University of Queensland
  2. Swinburne University of Technology
  3. Bond University
  4. The University of New South Wales
  5. The University of Southern Queensland
  6. The University of Adelaide
  7. The University of South Australia
  8. Macquarie University
Macquarie University

سخن پایانی

مهاجرت تحصیلی می‌تواند یک نقطه شروع عالی برای آینده موفق در کشورهای دیگر باشد. با این حال داشتن مدرک زبان معتبر برای بسیاری از داوطلبان به یک مسئله جدی تبدیل شده است. اگر شما هم به هر دلیلی قادر به دریافت مدرک زبان نیستید، همچنان دانشگاه‌هایی در کشورهای مختلف هستند که امکان پذیرش شما را فراهم کرده‌اند. به همین علت فقط کافی است که با این دانشگاه‌ها تماس بگیرید و شرایط مورد نیاز آن‌ها را برای پذیرش ایجاد کنید. مسلما بعد از ورود به دانشگاه به مرور زمان شاهد تقویت مهارت زبان خود خواهید بود. از اینکه تا انتهای این مطلب در کنار ما بودید از شما سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها