4 سال پیش
225

رزرو هتل در مشهد؛ نکاتِ مهم انتخاب هتل در مشهد

رزرو هتل در مشهد؛ نکاتِ مهم انتخاب هتل در مشهد

رزرو هتل در مشهد یکی از پرتقاضاترین خدماتِ عرصه مهمان‌نوازی در کشورمان است که فقط به گردشگران داخلی محدود نمی‌شود. خب! هر چه باشد شهر مشهد پایتخت گردشگری مذهبیِ ایران و نگین شهرهای زیارتیِ شیعیان است و حضور در این شهر نه تنها از بعد تجربه یک سفر بلکه از جهت تعالیِ روح و جان، از دیرباز مورد توجه مسلمانان شیعه مذهب بوده است.

 شاید بتوان نقطه عطف آغاز سفر به مشهد را به زمانی نسبت داد که شاه عباس سوم صفوی مصمم به طلاکاری گنبد حرم امام رضا (ع) شد و با پای پیاده به زیارت امام هشتم (ع) مشرف گشت.

 شاهی به دیدار امام خویش آمد ...

 از آن پس توسعه مشهدالرضا مورد توجه بزرگانِ بسیاری قرار گرفت تا بدین ساعت که مشهد شهر عشق، شهر دلدادگی و شهر انس با امام بزرگمان شناخته می‌شود. پس بی دلیل نیست که جایگاه بلندی در بین مقصدهای داخلی کشورمان داشته باشد. با سپهرسیر همراه شوید.

 

رزرو هتل در مشهد؛ نکاتِ مهم انتخاب هتل در مشهد

رزرو هتل در مشهد از مهمترین کارهایی است که پیش از سفر باید نسبت به انجامِ آن اطمینان کافی پیدا کرده باشید. به خصوص اگر زمان خاصی را حال چه از نظر تقویمِ مناسبت‌های مذهبی و چه از نظر روزهای پرتقاضای سال، برای سفر به این شهر برگزیده باشید.

 انتخاب هتل و محل مورد اقامت در گذشته موضوعی نبود که ایجاد نگرانی و دغدغه کند. هر کس با هر وسیله‌ای راهیِ مشهد می‌شد و به محض ورود به خیابان امام رضا (ع) اولین مهمان‌پذیر را برای بیتوته انتخاب می‌کرد و سحرگاه به قصد زیارت راهیِ حرم امام خوبی‌ها می شد.

 در حال حاضر که حدود 50 درصد از هتل‌ها و مکان‌های اقامتی ایران یکجا در مشهد گرد هم آمده‌اند؛ و از طرفی با افزایش زیرساختهای حمل و نقل و روش‌های دسترسی، سفر به مشهد به یکی از آسان‌ترین گزینه‌های سفر تبدیل شده است، انتخاب، اعتماد و رزرو هتل مناسب در مشهد کار چندان آسانی است.

 در ادامه قصد داریم به چند و چون رزرو هتل در شهر مشهد بپردازیم.


رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد

کدام روش را برای رزرو هتل در مشهد انتخاب کنیم؟

برای انتخاب هتل مناسب در شهر مشهد روش‌های متعددی وجود دارد:

 شما می‌توانید به نزدیک‌ترین شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، در محل اقامت و کار خود مراجعه و از کارشناسان فروش تقاضای تور مشهد کنید تا یکبار برای همیشه، هم از بابت خرید بلیط هواپیما به مشهد خیالتان راحت شده باشد و هم از جهت رزرو هتل و غذا نگرانی نداشته باشید.

 البته اگر سابقاً این کار را انجام داده باشید دیگر حتی نیاز به مراجعه حضوری هم نخواهید داشت چون می‌توانید با کارشناس فروش تور مشهد تماس بگیرید و همه فرایند رزرو خرید تور خود را به او بسپارید.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر
 

اما بسیاری از افراد امروزه ترجیح می‌دهند که خودشان کارهای مربوط به رزرو و خرید تور را انجام دهند. شاید به این دلیل که هم در وقتشان صرفه‌جویی کنند و هم با ضریب اطمینان بالاتری، فرایند رزرو هتل را انجام داده باشند.

 برای این گروه از افراد یک روش سریع و آسان این است که گوشی تلفن را بردارند و مستقیماً با خود هتل تماس بگیرند.

 بسیاری از هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره‌ی مشهد امکان رزرو تلفنی را برای مهمانان خود فراهم کرده‌اند. فقط کافی است با شماره واحد رزرواسیون هتل مورد نظرتان تماس بگیرد و تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را به اپراتور فروش اعلام کنید و پس از ثبت رزرو موقت با پرداخت هزینه‌ی رزرو به یکی از روش‌هایی که هتل به شما اعلام می‌کند، از تایید نهایی رزوتان مطمئن شوید.

 این روش بیشتر در میان افرادی مرسوم است که مشتریِ سابق هتل بوده و از خدمات آن رضایت کامل دارند و حالا باز هم می‌خواهند همان هتل را برای اقامت خود انتخاب کنند؛ در بعضی موارد ممکن است عده‌ای، وصف یک هتل را از دوستان و آشنایان خود شنیده و حالا قصد رزرو آن را داشته باشند.

تماس با هتل قطعا، مستلزم این است که شماره تماس واحد رزرواسیون هتل را داشته باشید، در صورتی که شماره آن را ندارید می‌توانید با اطلاعات تلفن مشهد به شماره 05133333333 تماس بگیرید و شماره هتل مورد نظرتان را دریافت کنید.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد -مجله سپهرسیر
 

اما روش سوم که این روزها بسیار مرسوم شده این است برای انتخاب و رزرو هتل از طریق سایت‌های رزرو آنلاین هتل اقدام کنید.

 بعضی از هتل‌ها گوی سبقت را در ارائه خدمات اینترنتی از رقبای خود ربوده‌ و امکان رزرو آنلاین را برای روی وب سایت خود فراهم کرده‌اند. در این صورت می‌توانید به سایت هتل مورد نظرتان مراجعه کنید و در قسمت مربوط به رزرو با درج تاریخ ورود و تعداد شبهای اقامت، رزرو خود را انجام دهید.

 اما روش پرکاربرد، مقرون به‌صرفه و سریع رزرو هتل در مشهد این است که گوشی هوشمند خود را بردارید و از طریق یکی از سایتهای رزرو آنلاین هتل و واحدهای اقامتی، اقدام به رزرو کنید. خوشبختانه در حال حاضر سایتهای معتبر متعددی در سطح کشورمان امکان رزرو آنلاین هتل را برای همه فراهم ساخته اند.

 از آنجایی که حجم رزرو در بعضی این سایتها بسیار بالا است، بدیهی است که به دلیل فعالیت گسترده خود، گاهی از هتل‌ها تخفیفات بسیار بالایی دریافت می‌کنند و البته این تخفیفات را در خصوص مشتریان خود نیز منظور می‌کنند. به همین دلیل است که هزینه رزرو هتل در بعضی از این سایتها حتی مقرون به صرفه‌تر از تماس تلفنی با کارمندانِ هتل است.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر
نکته مهمی که در خصوص رزرو اینترنتی هتل در مشهد باید به ان توجه شود، معتبر بودن و قانونی بودن فعالیت این سایتها و داشتنِ مجوزهای لازم و ارائه خدمات پشتیبانی است که باید در خصوص آن اطمینان کافی را به دست آورید.

 همچینین پیشنهاد می کنیم قبل از نهایی شدن رزرو و واریز وجه رزرو اینترنتی هتل از سایتهای آنلاین، علاوه بر بررسی مجوزها و قانونی بودن فعالیت آنها، این چهار مورد را از یاد نبرید:

 • خدمات و امکانات هتل را در نظر داشته باشید.

 • موقعیت مکانی آن را ارزیابی کنید.

 • نظرات مسافران قبلی را بخوانید.

 • قوانین و مقررات مربوط به هتل و رزرو آنلاین را حتما مطالعه کنید.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر
 

کدام خیابان‌ها را برای رزرو آنلاین هتل در مشهد انتخاب کنیم؟

شهر مشهد از حیث زیرساختهای اقامتی تقریبا چیزی از شهرهای توریستی مهم جهان کم ندارد. البته منظور ما اینجا دقیقا کیفیت در سطح بین‌المللی نیست چون درجات کیفی در شهرهای مختلف جهان معنا و مفهوم خود را دارد. مثلا بسیاری از هتل‌های 4 ستاره در شهری مانند استانبول حتی در حد و اندازه هتل‌های سه ستاره مشهد هم نیستند.

خب هر چه باشد، مشهد قطب گردشگری مذهبی ایران است و مأمن و مأوای بسیاری از شیعیان جهان. باید هم از حیث زیرساخت‌های اقامتی از بسیاری شهرهای دیگر جهان بهتر باشد.

 گردشگران بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان به این شهر سفر می‌کنند و علاوه بر زیارت حرم مطهر، با تاریخ و سبک زندگی و فرهنگ مشهد آشنا می‌شوند؛ بسیاری به قصد درمان به مشهد می آیند و از خدمات عالی گردشگری درمانی و پزشکی، در این شهر بهر می‌برند؛ بسیار برای تدریس و حضور در مجامع و جلسات علمی به این شهر سفر می‌کنند؛ و بسیاری هم به منظور تجارت، سفر به مشهد را انتخاب می‌کنند.

 مشهد از حیث اقامتگاه، خواه هتل باشد، خواه هتل آپارتمان، مهمانسرا، مهمان‌پذیر و هاستل، کمتر از دیگر مقصدهای توریستی جهان نیست.

 بیشتر هتل‌های این شهر در چهار خیابان اصلی، گرداگرد حرم مطهر ساخته شده‌اند: خیابان نواب صفوی در ضلع شرقی حرم، خیابان امام رضا در ضلع جنوبی حرم، خیابان شیرازی در ضلع غربی حرم و خیابان طبرسی در ضلع شمالی حرم مطهر؛ و تعدادی هتل ها در خیابان‌های مرکزی شهر و یا دور از ازدحام مرکز شهر ساخته شده‌اند.

 رزرو هتل در هر یک از خیابان‌های مشهد مزایای خود را دارد.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر

خیابان امام رضا مشهد

خیابان امام رضا مهم‌ترین و اصلی‌ترین خیابان مشهد برای افرادی است که به قصد زیارت امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند. این خیابان در امتداد ورودی باب‌الرضا قرار دارد که از ورودی‌ها اصلی حرم مطهر است. تعداد بسیار زیادی از هتل‌های مجلل مشهد مانند هتل مجلل درویشی، هتل قصر طلایی، گروه هتل‌های الماس، هتل بین‌المللی قصر در این خیابان واقع شده‌اند؛ تنوع هتل‌ها و مراکز اقامتی در این خیابان به قدری زیاد است که با هر بودجه‌ای می‌توان مکانی را برای اقامت خود انتخاب کرد.

 البته سابقه اقامت در این خیابان به خیلی پیشترها باز می‌گردد، زمانی که تنها مسافرخانه‌های مشهد در این خیابان قرار داشت که البته آنوقت‌ها به آن خیابان تهران میگفتند و شاید علاقه به رزرو هتل در این خیابان، به حافظه تاریخی گردشگران و زائران باز می‌گردد.

 خیابان امام رضا (ع) در بین خیابان‌های مشرف به حرم مطهر بهترین و نزدیک‌ترین دسترسی را به فرودگاه مشهد دارد؛ حتی می‌توان گفت که زیباترین چشم اندازِ گنبد و بارگاه امام هشتم را این خیابان می‌توان تماشا کرد. گنبدی در میان دو مناره؛ سری که رو به سوی آسمان دارد و دستان خود را به سمت عرش خداوند برافراشته است. این منظره‌ای است که به محض ورود به خیابان امام رضا (ع) خواهید دید.

 انتخاب و رزرو هتل در خیابان امام رضا (ع) مزیت‌های مهم دیگری هم دارد؛ دسترسی شما به دیگر نقاط شهر از طریق ایستگاه مترو بسیج از مزیت‌های مهم اقامت در این خیابان است. تنها کافی است وارد ایستگاه مترو بسیج شوید و به راحتی به فرودگاه، مرکز شهر و حتی ورودی ییلاقات اطراف مشهد دسترسی پیدا کنید.

 همچنین وجود تعداد زیادی فروشگاه‌های تهیه سوغات مشهد (زعفران و زرشک)، نمایندگی‌های چرم (چرمیران، چرم مشهد و ...)، بازار تاریخیِ رضا و موزه مردم شناسی (ابتدای خیابان خسروی نو – پشت بازار فرش) تقاضای رزرو هتل در خیابان امام رضا (ع) را افزایش می‌دهد.

 

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر
 

خیابان شیرازی مشهد

بعد از خیابان امام رضا، خیابان شیرازی محبوبیت بیشتری دارد. این خیابان که در ضلع غربی حرم واقع شده برای خود مشهدی‌ها یادآو ر خاطرات گذشته است؛ خیابانی که به بست بالا منتهی می‌شود.

 تعداد بسیار زیادی هتل‌های خوب با درجات کیفی از 5 ستاره‌های عالی چون هتل مدینه‌الرضا تا هتل‌هایی با درجات پایین‌تر هم در این خیابان واقع شده‌اند. از مراکز خرید و تجاری و فروشگاه‌های سوغات هم که هر چه بخواهید در خیابان شیرازی فراهم است و خیالتان از بابت خرید سوغات راحت باشد.

 موزه آرامگاه نادرشاه (واقع در چهارراه شهدا) هم دیدن کنید.

 مزیت مهم و البته جدید اقامت در این خیابان دسترسی به ایستگاه قطار شهری میدان شهدا است که به تازگی و با راه‌اندازی خط دو مترو، رفت و آمد را برای شهروندان و زائران راحتتر از قبل کرده است.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر

خیابان طبرسی مشهد

خیابان طبرسی در ضلع شمالی حرم مطهر قرار دارد. مهمترین مزیت انتخاب و رزرو هتل در خیابان طبرسی دسترسی بسیار نزدیک آن به ایستگاه راه آهن مشهد است. بنابراین این خیابان برای آن دسته از افراد که دوست دارند با قطار سفر کنند، گزینه بسیار خوبی است. علاوه بر این هتل‌های موجود در این خیابان به نسبت دو خیابان دیگر از نظر قیمت مناسب‌ترند و می‌توان سفر مقرون به صرفه‌تری را به مشهد تجربه کرد.

 خوشبختانه با راه‌اندازی خط 2 قطار شهری مشهد دسترسی این خیابان با دیگر نقاط شهر هم آسان شده و مسافران می‌توانند در وقت و هزینه خود بیشتر از گذشته صرفه‌جویی کنند.

 فرض کنید می‌خواهید هتل مورد نظرتان را در خیابان طبرسی رزرو کنید و بعد از ورود به مشهد، از حضور در ییلاقات این شهر لذت ببرید. بهترین گزینه برای شما استفاده از قطار شهری است چون تا میزان بسیار بالایی در هزینه‌های سفرتان صرفه‌ جویی می‌شود.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر
 

خیابان نواب صفوی مشهد

خیابان نواب صفوی در ضلع شرقی حرم مطهر قرار دارد. وجود مدرسه نواب در این خیابان در گذشته موجب می‌شد که اقامت در آن مورد توجه طلاب و افرادی که به قصد کسب علم و دانش به مشهد سفر کرده‌اند، قرار بگیرد.

 این خیابان در گذشته از نظر وجود مراکز اقامتی با درجات کیفیِ عالی، شرایط چندان مطلوبی نداشت اما در حال حاضر با بازسازی و تخریب بسیاری از مغازه های قدیمی، و جایگیزنی آنها با هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی بسیار خوب، به یکی از خیابان های عالیِ مشهد برای اقامت در نزدیکی حرم مطهر تبدیل شده است.

 علاوه بر این خیابان نواب صفوی به به مراکز تجاری واقع در میدان هفده شهریور دسترسی بسیار خوبی دارد و به راحتی می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و خرید سوغات و حتی مایحتاج خود را از این مراکز انجام کنید.

 راستی اگر هتل مورد نظرتان را در خیابان نواب صفوی مشهد رزرو کردید، حتما سری هم به خانه داروغه بزنید. این خانه یادگار گذشته‌ی مشهد است و شما را با تاریخ این شهر بیشتر آشنا می‌کند.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر
 

رزرو هتل در خیابانهای دیگر مشهد

خب ما چهار خیابان اصلی مشرف به حرم را معرفی کردیم. رزرو هتل در هر یک از این چهار خیابان مزایای خود را داشت. باید بگوییم که گاهی قصد شما از سفر به مشهد تنها زیارت حرم مطهر نیست، گاهی می‌خواهید برای امور تجاری، اداری و تحصیلی و حتی درمان به این شهر سفر کنید؛ یا اینگه قصد شما این است که در کنار زیارت از آب و هوای خوب و مناظر زیبا هم لذت ببرید.

 خوشبختانه مشهدی‌ها همه اقشار را در نظر داشته‌اند و به همین دلیل همه هتل‌ها و مراکز اقامتی در این خیابان‌ها متمرکز نشده است. بعضی هتل‌ها در محدوده خیابان احمدآباد ساخته شده تا دسترسی شما را به مراکز درمانی آسان‌تر سازد. مثلا هتل 5 ستاره هما، هتل سی‌برگ و هتل فرید کاملا به مراکز درمانی مشهد دسترسی دارند.

 بعضی هتل‌ها مانند هتل 5 ستاره پردیسان درست در نزدیکی دانشگاه فردوسی ساخته شده و کاملا مناسب اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها و افرادی است که برای شرکت در همایش‌های تحصیلی به این شهر سفر می‌کنند.

 بعضی هتل‌ها مانند هتل 5 ستاره پارس و هتل 4 ستاره میثاق برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی و یا افرادی که به قصد مراجعه به شهرک صنعتی و در کل سفرهای کاری به مشهد سفر می‌کنند، انتخاب بسیار خوبی هستند.

 و بعضی هتل‌ها مانند هتل بزرگ پارک حیات طرقبه درست در ابتدای ورودیِ ییلاقات مشهد واقع شده‌اند و یک انتخاب عالی برای افرادی هستند که قصد دارند از آب و هوای عالی این شهر بهره ببرند.

 خلاصه اینکه با هر قصد و نیتی که به مشهد سفر می‌کنید، زمانی که قصد رزرو آنلاین هتل را دارید، انتخاب‌های متعددی پیش روی شما خواهد بود.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر
 
قیمت هتل در مشهد تابع چه فاکتورهایی است؟

خوشبختامه شهر مشهد از نظر تنوع و تعداد واحدهای اقامتی یکی از بهترین مقصدهای ایران است و این امکان به گردشگران داده شده تا هتل مورد نظرشان را متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارند، رزرو کنند.

 عوامل مختلفی در تعیین قیمت هتل‌ها تاثیرگزار است. درجه‌بندی هتل‌ها از مهمترین مواردی است که بر قیمت یک هتل اثر می‌گذارد به طوری که هر چه تعداد ستاره‌های یک هتل بیشتر باشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. خب این طبیعی است، چرا که امکانات و خدمات هتل و حتی نیروی انسانی هم تحت تاثیر درجه‌بندی آن قرار می‌گیرد. قطعا امکانات و خدمات یک هتل چهار ستاره در حد یک هتل پنج ستاره نیست. از طرفی هزینه و انرژی که صرف تربیت یک نیروی انسانی در هتل 5 ستاره می‌شود در یک هتل 4 ستاره و پایین‌تر منظور نمی‌گردد.

 

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر


 

حتی شرایط اقتصادی و سیاسی هم می‌تواند در قیمت‌گذاری هتل‌ها موثر باشد. خب بگذریم! چون قصد ما در اینجا تحلیل فرایند قیمت‌گذاری هتل‌ها و عوامل موثر بر آن نیست. بلکه فقط می‌خواهیم شما را در انتخاب هتل مناسب با بودجه‌تان راهنمایی کنیم. بنابراین فقط به دو نکته مهم اشاره می‌کنیم و تصمیم‌گیریِ نهایی را بر عهده خودتان می‌گذاریم.

 در انتخاب هتل در شهر مشهد باید به درجه‌بندی هتل توجه کنید و با توجه به توان مالی خود هتلی مناسب از 5 ستاره تا یک ستاره و هتل آپارتمانی از درجه یک تا سه را انتخاب کنید.

 اما نکته مهم‌تر در قیمت‌گذاری یک هتل در مشهد فاصله آن نسبت به حرم مطهر است. به این ترتیب که هر چه هتل مورد نظر شما به حرم مطهر نزدیک‌تر باشد، باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

 تنها توجه به همین دو عامل شما را در انتخاب هتل متناسب با بودجه‌تان راهنمایی می‌کند.

رزرو هتل در مشهد؛ نکات مهم انتخاب هتل در مشهد - مجله سپهرسیر
 
چرا رزرو اینترنتی هتل مشهد را از سایت سپهرسیر انجام دهیم؟

سپهرسیر یک مرجع کامل برای معرفی و رزرو اینترنتی هتل های مشهد است. شما می توانید بالاترین تخفیفِ رزرو هتل در مشهد را در سایت فیس تریپ مشاهده کنید و با مقایسه قیمت، امکانات و خدمات هتل ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 علاوه بر این سپهرسیر همه مجوزهای لازم برای فعالیت در فضای اینترنت و فروش آنلاین را دارد و این اطمینان را به شما می دهد تا خرید خود را در فضایی امن انجام دهید.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع رزرو آنلاین هتل

زهره خسروی | مجله سپهرسیر

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها