4 سال پیش
228

همه چیز درباره نیم شارژ هتل

همه چیز درباره نیم شارژ هتل

قوانین ورود و خروج هتل‌هادر سراسر دنیا یکسان است. به این صورت که ساعت ورود به هتل ۲ بعدازظهر و ساعت خروج از آن ۱۲ ظهر می‌باشد. شما قبل از ساعت 14 اجازه‌ی ورود به اتاق رزرو شده‌ی خودتان را ندارید و در روز خروج هم باید اتاقتان را قبل از ساعت ۱۲ ظهر تحویل دهید.
اما سوال اینجاست که اگر بنا به هر شرایطی زودتر از زمان تحویل اتاق رسیدیم و یا نتوانستیم قبل از ساعت ۱۲ از اتاق خارج شویم، چه کنیم؟ فرض کنید پرواز شما ساعت 6 بامداد به مقصد می‌رسد ولی زمان تحویل اتاق طبق قوانین هتل ساعت 14 است، یا اینکه پرواز برگشتتان ساعت 9 شب است در حالی که شما باید طبق قوانین هتل اتاق خود را ساعت 12 تحویل بدهید، خب در چنین شرایطی چه راه‌حلی وجود دارد؟ جای هیچ گونه نگرانی نیست. طبق قانون نیم‌ شارژ هتل (daily use of rooms in hotels)، این مشکل به راحتی قابل حل می‌باشد. در ادامه به توضیحات کامل‌تری پیرامون نیم شارژ هتل می‌پردازیم. با سپهرسیر همراه شوید.

نیم شارژ هتل چیست؟

همان‌طور که گفته شد، برای ورود و خروج هتل باید طبق ساعتی مشخص مراجعه نمود، اما اگر به هر دلیلی زودتر از زمان چک این اتاق خود را می‌خواهید یا بعد از زمان چک اوت هنوز قصد ماندن در اتاق را دارید، می‌توانید از نیم شارژ هتل استفاده کنید. یعنی با هماهنگی بخش پذیرش می‌توانید زودتر از زمان موعد اتاق خود را تحویل بگیرید، اما باید هزینه‌ای اضافه‌تر از مبلغ قبلی پرداخت کنید. به این هزینه‌ی اضافه شده، نیم‌ شارژ هتل گفته می‌شود که نصف مبلغ یک شب اقامت برای اتاق مورد نظر در آن هتل است.

همه چیز درباره نیم شارژ هتل - مجله سپهرسیر
 مطلب مهم بعدی که لازم است بگوییم این است که وقتی از نیم شارژ هتل استفاده می‌کنید، هزینه‌ی پرداختی شما به هتل باید نصف قیمت یک شب اقامت، بدون تخفیفات یک هتل باشد. چیزی که در اصطلاحات هتلداری به آن قیمت برد هتل می‌گویند و معمولا بر روی تابلویی در قسمت فرانت آفیس هتل قابل مشاهده است.

به طور مثال اگر هزینه‌ی رزرو هتل در هر شب ۳۰۰ هزار تومان است و شما با تخفیف آژانس این هتل را شبی ۲۰۰ هزار تومان رزرو کرده‌اید، هزینه‌ی نیم شارژ هتل ۱۵۰ هزارتومان می‌شود، نه ۱۰۰ هزار تومان! به همین علت اکثر مسافران سعی می‌کنند که پروازشان را به گونه‌ای رزرو کنند که نزدیک ساعت ۲  یعنی زمان چک این (Check in Time) به هتل برسند. البته ساعت ورود و خروج برخی از هتل‌ها کمی تفاوت دارد، یعنی ساعت ورود ۳ بعدازظهر و ساعت خروج ۱ بعدازظهر  هم در بعضی شهرهای ایران مرسوم است.

نکته‌ی بعدی نوع مدیریت هتل‌ها است. به طوری که گاهی برخی از هتل‌ها برای مسافران ارفاق قائل می‌شوند و تا نیم یا یک ساعت خروج دیرتر از آن ها هزینه نیم شارژ دریافت نمی‌کنند. 

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص استفاده از نیم شارژ هتل باید گوشزد کنیم این است که استفاده از نیم شارژ فقط در زمان‌های غیرپیک که حجم سفرها کم است و احتمال رزرو بودن اتاق شما برای مهمان بعدی، بعید است، ممکن می‌شود. در صورتی که زمان‌های پیک را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که اتاق مورد نظر شده به صورت بک تو بک و برای مهمان بعدی رزرو شده باشد. بنابراین حتی با پرداخت هزینه هم نمی‌توانید از خدمات نیم شارژ استفاده کنید. پس به زمان سفرتان توجه کنید.

 همه چیز درباره نیم شارژ هتل - مجله سپهرسیر

قوانین خاص هتل ها 

برای شما که قصد سفر و اقامت در هتل را دارید، اطلاع از قوانین و مقررات هتل‌ها بسیار کارگشاست. قوانین مربوط به نیم شارژ در هر هتل و یا در هر شهری متفاوت است. به طوری که حتی برخی از هتل‌ها، خدماتی به نام نیم شارژ ارائه نمی‌دهند و در صورتی که شما تأخیر طولانی در چک اوت اتاق داشته باشید، باید هزینه‌ی یک  شب کامل را پرداخت کنید. این قانون مربوط به اتحادیه هتلداران است و در هتل‌های مختلف تفاوت دارد. همینطور که گفته شد در زمان‌های پیک، هتل‌ها  خدمات نیم شارژ ارائه نمی‌دهند به این دلیل که اتاق‌ها به صورت پشت سر هم  (back to back) رزرو شده‌اند. بنابراین حتما پیش از سفر، از راهنمای رزرو  اینترنتی هتل بخواهید تا شما را با توجه به قوانین هتل راهنمایی کند تا دچار مشکل و سرگردانی نشوید.

نکات مهم در واچر هتل

ضرورت نیم شارژ هتل 

معمولا مسافران تلاش می‌کنند تا ساعت پروازشان را با ساعت رزرو هتل هماهنگ کنند، اما این مسئله همیشه ممکن نیست. مثلا اگر پرواز شما ساعت ۷ صبح به زمین بنشیند شما تا زمان تحویل اتاق، باید ۷ ساعت سرگردان باشید و این کار بسیار دشواری است به خصوص اگر همراه با خانواده سفر کنید و کودک یا سالمند همراه خود دارید. در این حالت استفاده از نیم شارژ هتل بهترین راه حل است. یا اگر ساعت پرواز شما ۱۰ شب باشد، شما باید از ساعت 12 ظهر که اتاق خود را تحویل داده‌اید تا 10 شب  به همراه همه‌ی وسایل و چمدان‌ها و اعضاء خانواده تان سرگردان باشید. به همین علت پیشنهاد می‌شود که از نیم شارژ هتل استفاده کنید. گاهی اوقات، پرداخت هزینه نیم شارژ، واقعا ارزشش را دارد.

نکاتی ساده و کاربردی پیرامون نیم شارژ هتل

اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی مربوط به نیم شارژ را بپردازید می توانید از هر یک از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • بهترین راه مشورت با پرسنل هتل است. گاهی اوقات پرسنل هتل این اختیار را دارند که تا یک ساعت ورود زودتر یا خروج با تأخیر را نادیده بگیرند.
  • شما می‌توانید با استفاده از امکانات هتل، زمان خود را سپری کنید؛ مثلا می‌توانید با صرف نهار در رستوران هتل و یا کمی استراحت در لابی، منتظر بمانید.
  • اگر پرواز شما دیرتر از ساعت تحویل اتاق است، می توانید وسایل و چمدان‌های خود را به هتل بسپارید و وقتتان را خارج از هتل مثلا در مکان های دیدنیِ اطراف محل اقامتتان سپری کنید و هر زمانی که دوست داشتید، برگردید و راهی فرودگاه یا ایستگاه راه آهن شوید.

سیستم رزرواسیون هتل چیست؟

سیستم رزرواسیون هتل، نوعی اپلیکیشن نرم افزاری است که توسط هتل‌ها برای تسهیل در امر رزرو هتل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. براساس این سیستم، مسافران از یک رزرو امن برخوردار می‌شوند. این سیستم علاوه بر هماهنگی با وب سایت‌های رزرو، قابلیت هماهنگ شدن با شبکه‌های اجتماعی را نیز داراست. امروز اکثر هتل‌ها از این سیستم استفاده می‌کنند. این سیستم دارای مزایایی نظیر قابلیت رزرو آسان، صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در هزینه، طراحی کاربر پسند، هماهنگی با نرم افزار گوگل مپس و ... می‌باشد. البته هنوز هتل‌های بسیاری هستند که قابلیت رزرو آنلاین را ندارند. به همین علت، بهره‌مندی از این سیستم نوعی مزیت رقابتی محسوب می‌شود.


مراحل کار رزرواسیون هتل‌ها

  • 1.       ورود اطلاعات تجاری به سیستم
  • 2.       رزرو هتل توسط میهمان
  • 3.       به روز رسانی موجودی اتاق‌ها در کانال های مربوط به هتل 
  • 4.       ارسال خودکار ایمیل به میهمان، پیرامون رزرو هتل
  • 5.       ارسال درخواست ثبت نظر به میهمان جهت اعلام رضایت یا شکایت 

 همه چیز درباره نیم شارژ هتل - مجله سپهرسیر

رزرو اینترنتی هتل 

بدون شک هیچ مسافری تمایل ندارد با هتلی مواجه شود که بیشتر اتاق‌های آن پر شده است و به مراتب هیچ هتلداری هم علاقه مند به درآمد کم نیست. این دو مسئله باعث استقبال از موضوع رزرو  اینترنتی هتل شده است. به این صورت که مسافران قبل از سفر خود به کمک راهنمای رزرو اینترنتی هتل، شناختی نسبی پیدا می‌کنند و اتاق مورد نظر خود را ثبت می‌کنند. از آن سو، هتلداران با رزرو شدن اتاق های هتل خود درآمدشان را افزایش می‌دهند. خالی ماندن اتاق‌های هتل، حتی به مدت یک شب هم برای آینده‌ی هتل زیان بار است به همین دلیل هتلداران علاقه مند به پیش فروش اتاق‌ها هستند.

انواع رزرو هتل

همه‌ی هتل‌ها از لحاظ اعتبار رزرو، به دو نوع رزرو گارانتی و رزرو غیر گارانتی دسته بندی می‌شوند و نوع رزرو، در همه‌ی هتل‌ها یکسان است و ربطی به هتل ارزان یا هتل گران ندارد.

  • رزروگارانتی 

در این نوع رزرو، آژانس مسافرتی یا شخصی که با هتل ارتباط نزدیکی دارد اقدام به رزرو تعداد مشخص اتاق برای بازه زمانی مشخصی می‌کند. در این روش پرداخت هزینه‌ی اتاق های گارانتی شده به روشی مطمئن، ضمانت می‌شود و یا مبلغی در قالب بیعانه به هتل داده می‌شود. این گونه از رزرو، قطعی است و اتاق‌های رزرو شده باید نگهداری شوند و تحت هیچ شرایطی حتی عدم حضور مسافر، اتاق نباید به شخص دیگری واگذار شود. رزرو گارانتی از طرف هتل، تایید شده و معتبر است.

  • رزرو غیرگارانتی 

از آن جا که در این روش، هیچ ارتباطی بین هتل و رزرو کننده برقرار نیست و وجهی پرداخت نشده است، هیچ اعتباری به رزرو قطعی هتل نیست. طبق این روش ممکن است هتل اتاق رزرو شده را خالی نگه دارد، اما اگر مسافر طبق موعد مقرر حضور پیدا نکرد، هتلدار می‌تواند رزرو را کنسل و اتاق را در اختیار شخص دیگری قرار دهد.

رزرو هتل در مشهد 

مشهد یکی از شهرهای زیارتی و تفریحی کشورمان است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می‌کنند. از این رو این شهر دارای امکانات رفاهی بالایی برای مسافران می‌باشد. شهر مشهد علاوه بر این که اصلی‌ترین قطب گردشگری مذهبی کشور است از لحاظ تفریحی، جاذبه‌های گردشگری زیرساختهای اقامتی و حمل و نقل نیز بسیار غنی است و زیبایی‌های طبیعی فراوانی هم در گوشه و کنار خود دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر مشهد، داشتن هتل‌های پنج ستاره‌ای است که در اطراف حرم حضرت رضا (ع) ساخته شده‌اند.  همچنین شهر مشهد با داشتن انواع هتل‌ها و اقامتگاه های ارزان قیمت در نقاط مختلف شهر، می تواند پاسخگوی نیاز همه‌ی مسافران با هر میزان بودجه‌ای باشد.

اگر قصد رزرو آنلاین هتل در مشهد را دارید می‌توانید از طریق سایت شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی سپهرسیر اقدام کنید و به کمک راهنمای رزرو اینترنتی هتل، اقدام به رزرو هتل در مشهد کنید.

همه چیز درباره نیم شارژ هتل - مجله سپهرسیر

قیمت هتل با توجه به کیفیت آن 

مسلما مسئله‌ی قیمت در رزرو هتل، امری مهم برای افراد مختلف است. همه‌ی ما به دنبال یک هتل به صرفه با امکانات رفاهی قابل قبول هستیم. بدون شک تفاوت‌های بسیاری میان یک هتل ارزان با یک هتل گران وجود دارد. هرچه میزان امکانات رفاهی هتل بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر است و بالعکس. البته در این مسئله استثنا هم وجود دارد. اما به طور کلی کیفیت با قیمت رابطه‌ی مستقیمی دارد. بنابراین اگر با یک هتل ارزان رو به رو شدید خیلی شاد نشوید، بلکه ابتدا از طریق راهنمای رزرو اینترنتی هتل، نسبت به آن هتل تحقیق کنید و سپس اقدامات مربوط به رزرو را انجام دهید.

شما می‌توانید پیش از سفر با مشورت گرفتن از یک آژانس مسافرتی معتبر نظیر سپهرسیر، هتلی خوبی را در مقصدتان ررزو کنید و با خیالی راحت از سفرتان لذت ببرید. آژانس هواپیمایی سپهرسیر، با تجربه‌ای بالا و موفقیت آمیز در امر خدمات اقامتی، امکان رزرو هرگونه هتل ارزان و یا رزرو هتل در مشهد یا هر شهر دیگری را  برایتان فراهم می‌سازد. 

 

سپهرسیر | بهترین مرجع رزرو آنلاین هتل


اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها