4 سال پیش
212

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید

هتل‌ها با توجه به تنوع سلیقه‌ی گردشگران و بودجه‌ای که قرار است برای رزرو هتل در نظر بگیرند، از لحاظ کیفیت و ارائه‌ی خدمات متفاوتند. بیشتر گردشگران، هتل‌ها را با تعداد ستاره‌هایشان می‌شناسند و معمولا خیلی راجع به نوع هتل و شرایط آن تحقیق نمی‌کنند. اگر قصد رزرو آنلاین هتل را دارید، قبل از هرکار تمامی شرایط و ویژگی‌های هتل را بشناسید و سپس اقدام به رزرو هتل کنید. باید توجه داشته باشید که همیشه یک هتل ارزان قیمت، بی‌کیفیت نیست و یا چند ستاره بودن هر هتلی به این معنی نیست که آن هتل، بهترین است. به طور کلی، تمامی هتل‌ها براساس نوع و سلیقه‌ی مشتری دارای شرایط و مزایای مختلفی هستند. همچنین همه‌ی هتل‌های داخلی و خارجی دارای اتاق‌های متفاوتی هستند. گوناگونی انواع اتاق های هتل براساس نیاز و بودجه‌ی مشتری تعریف می‌شود. در ادامه به معرفی انواع اتاق های هتل می‌پردازیم. با سپهرسیر همراه شوید. 

آشنایی با انواع اتاق های هتل 

معمولا همه‌ی هتل های دنیا برای دسته بندی اتاق های هتل از یک قاعده و قانون مشخص و مشترک استفاده می‌کنند. این قانون استاندارد با توجه به نیاز و تعداد افراد، نوع امکانات مربوط به اتاق‌ها را در نظر می‌گیرد. در ادامه به انواع اتاق های هتل اشاره می‌کنیم:

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

اتاق یک نفره 

اتاق یک نفره که گاهی از آن با نام اتاق سینگل نیز یاد می‌شود، دارای یک تخت است و ممکن است براساس نوع هتل امکاناتی نظیر یخچال یا تلویزیون داشته باشد.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر


اتاق دابل 

این اتاق که معمولا برای زوج‌ها استفاده می‌شود، دارای یک تخت خواب دو نفره است و امکاناتی مانند حمام و سرویس بهداشتی دارد. امکانات رفاهی اتاق‌های دو نفره با توجه به نوع هتل و تعداد ستاره های آن متغیر است.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

اتاق تویین 

اتاق تویین نیز یک اتاق دو نفره است که معمولا دوستان یا همکارانی که با یکدیگر همسفر هستند از آن استفاده می‌کنند. این اتاق در دسته‌ی اتاق‌های دو نفره‌ی هتل قرار می‌گیرد و تنها تفاوتش با اتاق دابل در نوع تخت خواب است. در این اتاق به جای یک تخت خواب دو نفره از دو تخت یک نفره استفاده شده است.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر


اتاق سه نفره 

در اتاق‌های سه نفره یک تخت خواب دو نفره و یک تخت یک نفره استفاده می‌شود که معمولا خانواده‌هایی که دارای یک فرزند هستند، این اتاق را رزرو می‌کنند. ممکن است در بعضی اتاق‌ها به جای تخت دو نفره، از سه تخت خواب یک نفره استفاده شود. بنابراین قبل از رزرو هتل از نوع تخت خواب‌ها مطمئن شوید. اگر هتل ارزان را برای رزرو اتاق انتخاب می‌کنید، باید بدانید که با توجه به قیمت و کیفیت هتل در اتاق ها، امکانات رفاهی وجود دارد. به این اتاق ها تریپل هم می‌گویند.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر


اتاق چهارنفره 

این اتاق که مخصوص چهار نفر است انواع مختلفی دارد. گاهی از دو تخت دابل، گاهی یک تخت دابل و دو تخت یک نفره و گاهی از چهار تخت یک نفره در آن استفاده می‌شود. پیش از رزرو هتل حتما به نوع تخت‌های اتاق دقت فرمائید.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

اتاق کانکت

این اتاق از دو اتاق تو در تو که به یکدیگر راه دارند تشکیل شده است. در هر یک از این دو اتاق، امکانات رفاهی و سرویس‌ها به صورت مجزا وجود دارد. گاهی در بعضی از موارد سرویس بهداشتی مشترک است. این اتاق‌ها توسط یک در از هم جدا می‌شوند. معمولا خانواده‌ها علاقه مند به رزرو این گونه از اتاق ها هستند. شما می‌توانید به صورت آنلاین از امکانات اتاقی که قصد رزرو آن را دارید آگاه شوید. در رزرو آنلاین هتل، همه‌ی نکات و شرایط به طور کامل توضیح داده می‌شود.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

سوئیت 

سوئیت ها شباهت بسیاری به آپارتمان‌های کوچک دارند. سوئیت ها ممکن است دارای آشپزخانه باشند یا نباشند. معمولا افرادی که قصد رزرو سوئیت را دارند به دنبال یک اتاق خواب و یک اتاق نشیمن هستند که دارای امکاناتی نظیر تلویزیون و مبل باشد. سوئیت جونیور یا مینی دارای امکانات فوق است.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

سوئیت دوبلکس 

در سوئیت های دوبلکس، اتاق خواب با تعدادی پله از اتاق نشیمن جدا می شود. امکانات رفاهی این سوئیت را نیز می توانید از طریق رزرو آنلاین هتل بشناسید.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

سوئیت مدیوم 

این سوئیت ها دارای دو اتاق خواب می باشند. البته تعداد سوئیت های مدیوم در ایران بسیار اندک است.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

سوئیت رویال 

گران‌ترین و مجلل ترین اتاق هتل، سوئیت رویال یا پرزیدنتال می‌باشد و تنها این نوع از اتاق را می‌توان در هتل های لوکس پیدا کرد. این اتاق یکی از بزرگترین انواع اتاق های هتل است که مساحتی بین ۸۰ تا ۳۵۰ متر مربع دارد و دارای چند اتاق خواب و یک فضای نشیمن و سایر امکانات رفاهی می‌باشد. از مهم ترین امکانات اتاق رویال می‌توان به تخت و مبلمان لوکس، دکوراسیون داخلی شیک، خدمتکار شخصی و ... نام برد. اگر قصد رزرو هتل داخلی ارزان را دارید، در میان اتاق های هتل، به دنبال اسم سوئیت رویال نباشید، زیرا این اتاق از قیمت بالایی برخوردار است.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

استودیو 

استودیو، سوئیتی یک یا دو نفره است که معمولا در آن، اتاق نشیمن و اتاق خواب هم از هم جدا نیستند. در بعضی از سوئیت های استودیو، آشپزخانه و یا اتاق خواب اضافی وجود دارد. از این نوع سوئیت معمولا کسانی استفاده می کنند که سفری کاری داشته باشند. مساحت استودیو بیش تر از ۲۵ متر نیست.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

کابانا

کابانا یکی دیگر از انواع اتاق های هتل می باشد که در طبقه‌ی اول هتل قرار دارد، به این دلیل که این اتاق ها به استخر راه دارند. اتاق‌های کابانا از امکانات بالایی برخوردار هستند و مساحتی حدود ۳۰ متر و یا بیشتر دارند. این اتاق‌ها را نمی‌توان در یک هتل ارزان پیدا کرد.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

آپارتمان 

اگر قصد اقامت طولانی در هتل دارید، آپارتمان بهترین گزینه‌ی انتخابی از میان انواع اتاق‌های هتل محسوب می شود. متراژ آپارتمان ها از ۹۰ متر تا ۲۵۰ متر متغیر است. از اصلی ترین امکانات آپارتمان می توان به اتاق خواب، مبلمان، اتاق نشیمن و حمام اشاره کرد. اگر قصد رزرو هتل داخلی ارزان را دارید باید بدانید که هر هتل ارزانی، دارای آپارتمان نیست.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

ویلا

ویلا یکی از خاص‌ترین فضاهای هتل است که تنها در بعضی از هتل های داخلی یافت می‌شود. این بخش، به صورت مجزا از انواع اتاق های هتل ساخته می شود. ویلاها، علاوه بر امکانات کلی، دارای استخر، جکوزی و بالکن هستند. معمولا زوج‌های جوان از رزرو ویلا استقبال می کنند. البته این اتاق برای سفرهای گروهی نیز پیشنهاد می‌شود.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

اتاق مخصوص معمولین و افراد کم توان 

در هتل های پنج ستاره و هتل های مجلل می توان شاهد اتاق های پیشرفته‌ی دیگری نظیر اتاق مخصوص کم توانان یا ناتوانان بود. اگر قصد رزرو آنلاین هتل را دارید می توانید در میان انواع اتاق های هتل، این اتاق را رزرو نمایید.

در هتل ها اتاق های دیگری نیز یافت می شود که مخصوص موارد مختلفی است، مثل اتاق مخصوص افراد سیگاری. جالب است بدانید که در برخی از هتل‌ها امکان ورود به یک اتاق، بیش از حد ظرفیت اتاق وجود دارد. این ظرفیت می‌تواند به صورت کاناپه تخت خوابشو، تخت تاشو و یا سرویس کف خواب اضافه شود. همچنین ممکن است در اتاق‌های دابل و تویین، تخت هایی بزرگ‌تر از حد نرمال وجود داشته باشد، که به کینگ یا کویین معروف است.

با انواع اتاق های هتل آشنا شوید - مجله سپهرسیر

راهنمای انتخاب هتل

با توجه به افزایش تعداد هتل‌ها و تبلیغات آن ها در فضای اینترنت، انتخاب هتل و رزرو اتاق یکی از سخت ترین امور مربوط به مسافرت محسوب می شود. مطمئنا رزرو آنلاین هتل، بهترین راه برای رزرو یک هتل داخلی ارزان یا حتی هتل خارجی مجلل شناخته می شود، زیرا شما قبل از انتخاب این امکان را دارید که با تمام شرایط هتل اعم از انواع اتاق های هتل یا انواع امکانات رفاهی آن آشنا شوید. بنابراین، رزرو هتل به صورت سنتی را کلا فراموش کنید.

مهم ترین مسئله در رزرو هتل، توجه به اهداف و نیازهای شخصی است. بنابراین بهترین کار، تهیه‌ی یک لیست از علاقه‌مندی‌ها و نیازهای خودتان است. بهتر است با توجه به بودجه‌ای که دارید اهداف و نیازهای خود را یادداشت کنید و براساس آن، اقدام به رزرو هتل نمایید. این لیست می‌تواند شامل انتخاب نوع هتل باشد. برای مثال، شما به هتل های آپارتمانی علاقه دارید یا ترجیح می‌دهید که هتل ویلایی رزرو کنید؟ دوست دارید هتل شما جنگلی یا در کنار سواحل دریا باشد؟ همچنین به امکانات اتاق‌ها و هزینه‌های آن توجه کنید. گاهی هزینه ی برخی از خدمات، ثبت نشده است و شما گمان می کنید که این خدمات رایگان است، اما پس از تسویه حساب، متوجه هزینه‌های مربوط به آن خدمات می شوید. به طور کلی تحقیق و بررسی، اصلی‌ترین عاملی است که می‌تواند به شما در انتخاب یک هتل کمک کند.

شما می‌توانید با اعلام شرایط خود، رزرو هتل را به آژانس هوایی سپهرسیر بسپارید. آژانس سپهرسیر این امکان را دارد که انواع رزرو هتل داخلی ارزان یا هتل های لوکس خارجی را با توجه به نیاز و بودجه ی شما، برایتان در نظر بگیرد. مهم ترین هدف ما، اعتماد و آرامش شما عزیزان است.

 

سپهرسیر | بهترین مرجع رزرو آنلاین هتل

 

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها