2 سال پیش
546

جزیره هندورابی سفر به ناشناخته های ایران ،سپهرسیر✈

Hindurabi Island
یکی از شگفتی‌های ایران زمین این است که از شمال تا جنوب و از شرق تا غربِ آن در هر سو جلوه‌ای از قدرت و شکوه خداوند را می‌توان دید. آنقدر زیبایی در جای جای این سرزمین وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و هر کسی را که عاشق طبیعت است به سمت خود فرا می‌خواند. در این مقاله قصد داریم به سراغ جنوب ایران برویم، جایی که جزیره‌ای کوچک به نام جزیره‌ی هندورابی، جزیره هندورابی ایران یک دنیا زیبایی و مردمانی خونگرم را در خود جای داده است. اگر به جنوب ایران، طبیعت زیبا و صمیمیت مردمش علاقه دارید تا پایان این مقاله با ما بمانید تا شما را با جزیره‌ی هندورابی و موضوعات مرتبط با آن نظیر موقعیت جغرافیایی هندورابی، جاذبه‌های هندورابی، بهترین زمان سفر به هندورابی، مسیر دسترسی به هندورابی و چگونگی اقامت در جزیره هندورابی آشنا کنیم.
  • جزیره هندورابی کجاست؟
  • موقعیت جغرافیای جزیره هندورابی
  • جاذبه های گردشگری جزیره هندورابی را بیشتر بشناسیم
  • بهترین زمان سفر به جزیره هندورابی
  • مسیر دسترسی به جزیره هندورابی
  • چگونی اقامت در جزیره هندورابی






جزیره هندورابی کجاست؟

جزیره‌ی هندورابی جزیره‌ای کوچک در جنوب ایران است که از بکرترین و جذاب‌ترین جزایر ایران زمین به شمار می‌رود. این جزیره بخاطر داشتن سواحل دست نخورده و مردمی با زندگی ساده و صمیمی یکی از مقاصد همیشگی گردشگران در فصول سرد سال است.

موقعیت جغرافیایی جزیره‌ی هندورابی :

اما جزیره هندورابی در کجای ایران است؟ جزیره‌ی هندورابی جزیره‌ای کوچک در جنوب ایران می‌باشد که در استان هرمزگان و بین دو جزیره‌ی کیش و لاوان قرار گرفته است. مساحت این جزیره 23 کیلومتر و جمعیت آن در حدود 200 نفر است. مردم هندورابی اکثرا به زبان عربی حرف می‌زنند اما عده‌ای از آنان زبان فارسی را نیز خوب صحبت می‌کنند. شغل بیشتر ساکنان هندورابی غواصی و صید ماهی است و یک مدرسه‌ی یک کلاسه، یک سوپر مارکت و یک درمانگاه کوچک برخی از امکانات این جزیره به شمار می‌روند. تا اواسط دهه‌ی 90 هندورابی تقریبا شبیه یک جزیره‌ی خالی از سکنه بود اما پس از توجه مسئولین و اهتمام مردم خود جزیره طرح‌هایی در جهت توسعه و پیشرفت هندورابی در نظر گرفته شد، ساخت فرودگاه هندورابی و بهبود راه‌ها و سواحل این جزیره از جمله‌ی این طرح‌هاست.

رزرو تور داخلی ارزان

جاذبه های گردشگری جزیره هندورابی را بیشتر بشناسیم؟

جزیره هندورابی ایران از بکرترین نقاط در کشور به شمار می‌رود هم جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد و هم آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. از میان جاذبه‌های طبیعی هندورابی می‌توان به سواحل زیبا، دست نخورده، آرام و بی نظیر آن، بافت سنتی روستای هندورابی که مردمان خونگرمش بسیار ساده و بی آلایش در آن روزگار می‌گذرانند و... اشاره کرد. در هنگام حضور در سواحل جزیره علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌های دریا و ساحل، گردشگران می‌توانند از امکانات تفریحی کلوپ دریایی این جزیره همچون غواصی، جت اسکی،‌ بنانا، موتور سواری با موتورهای ۴ چرخ و سافاری در پیست‌های تعبیه شده استفاده کنند. ضمن اینکه این کلوپ دارای رستورانی است که غذاهای دریایی جنوبی سرو می‌کند و‌ کافی شاپی که با انواع و اقسام خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های گوارا از میهمانان خود پذیرایی می‌نماید. اما بدون شک یکی از زیباترین، شگفت انگیزترین و به یاد ماندنی ترین تفریحات هندورابی تماشای تخم گذاری لاک پشت‌ها و بیرون آمدن بچه لاک پشت‌های کوچک از داخل تخم است. این روستا جاذبه‌های تاریخی بی شماری هم دارد مثل روستاهای الدوراه و الصلاه، آب انبار جزیره، مسجد جزیره و قبرستان قدیمی جزیره. در ادامه در مورد برخی از این جاذبه‌ها توضیحات مختصری ارائه می‌دهیم :

تخم گذاری لاک پشت‌ها:
اگر از اواسط اسفند ماه تا اواخر خرداد ماه به جزیره‌ی هندورابی سفر کنید می‌توانید پدیده‌ی جذاب و کم نظیر تخم گذاری لاک پشت‌ها را از نزدیک تماشا کنید. در این فاصله‌ی زمانی لاک پشت‌ها از مناطق اطراف به این جزیره آمده و در چاله‌هایی که در سواحل امن و آرام این جزیره حفر کرده‌اند تخم می‌گذارند. لحظه‌ی بیرون آمدن بچه لاک پشت‌ها از تخم‌ها و حرکت آن‌ها به سمت آب بدون تردید از لحظات زیبا و فراموش نشدنی زندگی هر فردی می‌باشد.

قبرستان قدیمی جزیره:
 در داخل جزیره‌ی هندورابی قبرستانی قدیمی قرار دارد که مدفن ایرانی‌ها و پرتغالی‌های بسیاری است که نام و نشان هیچ یک مشخص نمی‌باشد. تنها می‌توان فهمید که هر قبر متعلق به یک زن است یا یک مرد. چرا که قبر مردها یک سنگ و قبر زن‌ها دو سنگ دارد.

روستاهای الدوراه و الصلاه:
 این دو روستا در زمانی که پرتغالی‌ها جنوب ایران را در دست داشتند محل زندگی آن‌ها در هندورابی بوده و در گوشه‌ گوشه‌ی آن آثاری از زمان تسلط پرتغالی‌ها بر جنوب ایران بر جای مانده است.

سواحل هندورابی:
 سواحل جزیره‌ی هندورابی ایران بسیار زیبا، آرام، دست نخورده و جذاب است، آب این سواحل شفاف و سبز رنگ، صخره‌های اطراف آن کوتاه و زیبا و آبزیان آن بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. بودن در این سواحل تجربه‌ای از سکوت و آرامش را به هر گردشگری هدیه می‌دهد.




بهترین زمان سفر به جزیره‌ی هندورابی  :

همان طور که می‌دانید جنوب ایران دارای آب و هوایی گرم و شرجی است، هندورابی نیز به عنوان جزیره‌ای در جنوب، هوایی گرم دارد. بنابراین بهترین زمان سفر به این جزیره فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان است. به دلیل گرمای بیش از اندازه‌ی هوا در تابستان، به ندرت کسی دوست دارد که در این فصل به هندورابی سفر کند، اما در پاییز و زمستان هوای معتدل و دلپذیر این جزیره گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند. یکی از زمان‌های پرطرفدار برای سفر به هندورابی بین ماه‌های اسفند تا خرداد است که زمان تخم گذاری لاک پشت‌هاست و علاقمندان به طبیعت خود را در این فصل به هندورابی می‌رسانند.

مسیر دسترسی به جزیره‌ی هندورابی :

برای رفتن به جزیره‌ هندورابی هم می‌توانید از راه هوایی و با هواپیما به این جریزه بروید و هم از طریق دریا. اگر راه هوایی را دوست دارید ابتدا باید خود را به جزیره‌ی کیش رسانده و از آنجا با یکی از دو هواپیمای مسافربری کوچکی که برای این مسیر در نظر گرفته شده‌اند در عرض کم‌تر از نیم ساعت به هندورابی بروید. اما برای رسیدن به هندورابی از طریق دریا دو راه وجود دارد: یکی اینکه به جزیره‌ی کیش رفته و با قایق‌هایی که در سواحل این جزیره هستند در زمان یک و نیم ساعت به هندورابی بروید. راه دوم که بسیار کوتاه‌تر است به این صورت است که ابتدا به جزیره‌ی چیرویه رفته و از آنجا با قایق‌های لب ساحل در کم‌تر از 20 دقیقه به هندورابی برسید.


رزرو هتل کیش با تخفیف


چگونگی اقامت در جزیره‌ی هندورابی :

جزیره هندورابی هتل ندارد پس در هندورابی خبری از هتل‌های لوکس چند ستاره نیست، اگر تمایل دارید که در این گونه هتل‌ها اقامت کنید باید ابتدا به کیش یا قشم بروید، از آنجا با تورهای یک روزه به هندورابی رفته و در پایان شب برگردید تا بتوانید در یکی از اقامت‌گاه‌های لوکس کیش یا قشم شب را بگذرانید. اما اگر به ماندن در این جزیره‌ی ساکت و آرام علاقه دارید می‌توانید با همراه داشتن وسایل لازم (چادر مسافرتی، زیر انداز، ظرف، خوراکی‌های مورد نیاز، آب آشامیدنی به مقدار لازم و...) شب را در سواحل هندورابی یا جای مطمئن دیگری کمپ زده و تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای خود رقم بزنید.


جزیره هندورابی کجاست نقشه





اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها