2 سال پیش
890

راهنمای سفر به چابهار بهمراه دیدنی های چابهار با سپهرسیر✈

Travel-guide-to-Chabahar

جنوبی ترین شهر از استان سیستان و بلوچستان در همجواری سواحل مکران و دریای عمان که به آب های آزاد دسترسی دارد بندر چابهار است این شهر به دلیل وجود منطقه آزاد و بندر چابهار و به واسطه وجود جاذبه های گردشگری بسیار همواره مورد توجه تجار و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است پس اگر قصد سفر به چابهار را دارید تا انتهای مطلب با سپهرسیر | Sepehrseir# همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد سفر به چابهار ، رزرو هتل چابهار ، رزرو تور گروهی چابهار و خرید بلیط هواپیما چابهار برای سفر به این شهر زیبا در اختیارتان قرار دهیم.


 

آنچه در این مطلب به اختصار در مورد سفر به چابهار میخوانیم :

 

  •  علت نام گذاری این شهر و موقعیت جغرافیای آن
  •  بهترین فصل سفر به چابهار
  •  لیست جاذبه های گردشگری چابهار
  • رزرو هتل چابهار
  • آشنایی با اقامتگاه های بوم گردی چابهار
  •  بهترین مراکز خرید چابهار
  •  بهترین رستوران های چابهار
  • سوغاتی های معروف چابهار
  • حمل و نقل در چابهار


 

علت نام گذاری چابهار و موقعیت جغرافیای آن

علت نام گذاری چابهار این است که این شهر همیشه در تمام فصل های سال به فصل بهار شبیه است و هرگز زمستان یا پاییز آن لمس نمی شود. ابتدا نام این شهر چهاربهار بوده و رفته رفته به چابهار تغییر یافت. قدمت این شهر به روزگار مادها برمی گردد. مساحت شهر چابهار حدود 24729 کیلومتر مربع و جمعیت آن طبق آمارگیری سال 95 حدود 106.739 می باشد.

از نظر موقعیت جغرافیایی (استراتژیکی) بندر چابهار از اهمیت فراوانی برخوردار است چراکه با ساخت اسکله و بارگیری کشتی های اقیانوس پیما به سمت آب های آزاد و ساخت راه آهن به سوی آسیای میانه و وجود فرودگاه بین المللی این بندر مهم ترین شاه راه بازرگانی شمال جنوب جهان است.

سفر به چابهار یک گزینه بسیار خوب برای مسافرت و رفع خستگی است زیرا از آب و هوای مطلوب و دلپذیر برخوردار است. این شهر از لحاظ داشتن موقعیت بازرگانی و جاذبه های دیدنی بسیار مورد توجع عموم قرار گرفته است.

مسجد جامع تیس یکی از مهم ترین آثار تاریخی چابهار بوده قلعه های موجود در این شهر بسیار جذاب و دیدنی است.


 

بهترین فصل سفر به چابهار

اگر قصد سفر به چابهار را دارید، مطلع بودن از بهترین فصل سفر به چابهار برایتان الزامی است. این شهر با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار، طرفداران زیادی دارد به عنوان مثال تالاب لیپار چابهار یکی از جذاب ترین و شگفت آورترین جاذبه های چابهار است.

اگر از طریق خرید تور چابهار قصد سفر دارید حتما با آگاهی از بهترین زمان سفر به چابهار اقدام به خرید تور نمایید.  همانطور که پیش تر گفتیم چهار فصل شهر چابهار دارای آب و هوای معتدل و بهاری است . این شهر به عنوان خنک ترین شهر بندر شمرده می شود و تابستان آن نسبت به شهرهای گرم و خشک کاملاً معتدل و بهاری است. اما اگر بخواهید زمان مسافرت چابهار را تعیین کنید باید بدانید در ماه های خرداد یا اردیبهشت، شهر در شرجی ترین و مرطوب ترین حالت خود قرار می گیرد. اما در کل بیشینه و کمینه دمای آن در سال دمای آن به ترتیب حدود 35 و 19 درجه سانتی گراد ثبت شده است.  اگر بخواهیم بهترین فصل سفر به چابهار را پیشنهاد دهیم می توانیم اوایل آبان تا اواسط فروردین را ارائه دهیم. 


 

 

 

لیست جاذبه های گردشگری چابهار

تعداد جاذبه های طبیعی چابهار کم نیست. افرادی که قصد سفر به چابهار را دارند بهتر است پیش از سفر با جاذبه های گردشگری چابهار آشنا شوند. چابهار درک یکی از روستاهای بسیار جذاب و دیدنی شهر چابهار است . در این روستا هم شن های کویر و هم آب دریا دیده می شود. ساحل صخره ای این روستا و شن های جادو شده ی آن بسیار شگفت آور و عجیب است. حتی می توانید کوه های قد علم کرده را در این روستا مشاهده کنید. ما در این مطلب با ارائه لیست و عکس جاذبه های گردشگری چابهار ،سفر به چابهار را برای شما لذت بخش تر کنیم. 

*تالاب لیپار چابهار

تالاب لیپار یا تالاب صورتی یا دریاچه صورتی چابهار یکی از جاذبه های طبیعی چابهار است که در 15 کیلومتری شهر، نزدیک به روستای رمین واقع شده است. این تالاب در منطقه شرقی شهر چابهار قرار گرفته و دارای پرندگانی همچون فلامینگو، کشیم، چنگر، باقرقره، عقاب دشتی و انواع حواصیل می باشد.

موقعیت تالاب لیپار روی نقشه 

 

 *قلعه تیس یا قلعه پرتغالی ها

از دیگر جاذبه های این شهر قلعه تیس یا قلعه پرتغالی های چابهار میباشد این قلعه در قسمت شمال غربی شهرستان چابهار واقع شده و فاصله آن تا شهر حدود پنج کیلومتر است. این قلعه تاریخی در روستای تیس چابهار واقع شده و جزو آثار ملی در ایران ثبت گردیده است .یکی از دلایل گردشگران برای سفر به چابهار دیدن این قلعه می باشد.  

 

  مشاهده مقاله آشنایی با قلعه های سیستان و بلوچستان 

 

مشاهده قلعه تیس | قلعه پرتغالی ها روی نقشه

*برکه گاندوها در چابهار

منطقه حفاظت شده گاندوها یا برکه گاندوها همانطور که از اسمش پیدا است برکه ای برای زیستگاه تمساح ایرانی بوده و به تازگی از لحاظ توریستی اهمیت فراوانی پیدا کرده است. این برکه در روستای باهوکلات در نزدیکی چابهار به جاذبه ای دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است و تمساح های نگهداری شده در این برکه نوعی تمساح نادر پوزه کوتاه هستند

آدرس منطقه حفاظت شده گاندو: این برکه در جنوب سیستان و در طول مرز ایران و پاکستان قرار گرفته است

 

مشاهده منطقه حفاظت شده گاندوها چابهار روی نقشه


 

 

*کوه های مریخی چابهار یا کوه های مینیاتوری      

این کوه ها نیز به شدت زیبا و حیرت انگیز به موازات ساحل قرار گرفته اند و تا نزدیکی گواتر ادامه دارد.  

آدرس کوه های مریخی : 

ایران، استان سیستان و بلوچستان، ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری شهرستان چابهار

موقعیت کوه های مینیاتوری روی نقشه

چطور به کو های مینیاتوری برویم : میتوانید با رزرو تور چابهار سپهرسیر در سفر به چابهار از این کوه ها دیدن فرمایید یا با رزرو گشت چابهار گردی از این کوه ها دیدن فرمایید

 

·     رزرو تور چابهار با سپهرسیر




 

 

*گل فشان چابهار

کوه گل افشان در شهرستان چابهار بسیار معروف است. این کوه واقع در 100 کیلومتری شهرستان چابهار در نقطه ای به نام بندر تنگ قرار گرفته و  دارای ارتفاع 100 متری است. قطر این کوه ها حدوداً بیش از 100 متر می باشد. چنانچه باران نباشد بالا رفتن از این کوه به راحتی امکانپذیر است. چاله ای با قطر حدود یک متر و عمق نیم متر در بالاترین نقطه این کوه وجود دارد که با گل های زیبا پوشانده شده است. حدود هر یک دقیقه یک بار با شنیدن صدایی مشابه با ترکیدن حباب بخشی از گل ها به اطراف پراکنده می شوند. در اطراف این کوه دو کوه با ارتفاع کمتر واقع شده است که به نظر می رسد این دو کوه پیش تر گل افشان بوده اند.

گل افشان کجاست | گل افشان چابهار آدرس :

گل افشان در 95 کیلومتری غرب بندر کنارک نرسیده به روستای تنک در زمینی مسطح واقع شده است و داری 3 تپه کوچک گل فشان است.

 

مشاهده گل افشان روی نقشه

* قبرستان جن در روستای تیس چابهار

قبرستان جن های چابهار به عنوان یک گنجینه ارزشمند در استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود که نسبت به دیگر جاذبه های دیدنی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این گورستان مخوف در روستای تیس واقع شده است و علت نام گذاری این قبرستان تاریک و مرموز بودن آن است.اهالی تیس این قبرستان را مکان دفن اجنه میدانند. افرادی که به دنیای ماورالطبیعه علاقه مندن از این منطقه بسیار خوششان خواهد آمد.

گورستان جن تیس کجاست ؟

این قبرستان در 300 کیلومتری غرب چابهار در روستای تیس در جنوب قلعه پرتقالی ها واقع شده است

فاصله سایر جاذبه های گردشگری نزدیک به گورستان تیس :

  • فاصله قبرستان جن ها تا آرامگاه سید غلام رسول :9.2 کیلومتر
  • فاصله قبرستان جن ها تا قلعه پرتغالی ها:2.5 کیلومتر
  • فاصله قبرستان جن ها تا مسجد جامع تیس:900 متر

 

         مشاهده گورستان تیس روی نقشه
 


 

رزرو هتل در چابهار

پس از مطلع شدن از جاذبه های گردشگری سفر به چابهار نوبت به رزرو هتل چابهار می رسد. اگر قصد سفر به چابهار از طریق خرید تور را دارید. آژانس مسافرتی سپهرسیر با رزرو هتل های چابهار نزدیک به برکه گاندوها در چابهار یک مکان فوق العاده برای اقامت شما فراهم می کند. هتل های بسیاری در این شهر دایر شده اند که قیمت هتل چابهار ساحلی به نسبت دیگر هتل ها گران تر است. شما می توانید با رزرو هتل چابهار ارزان قیمت از سایت سپهرسیر هزینه کلی سفر به چابهار را کاهش دهید.

شما با خرید تور می توانید پیش از سفر از قیمت هتل چابهار مطلع شوید. قیمت خرید بلیط هواپیما چابهار بسته به شرایط های مختلف متغیر است.

لیست هتل های چابهار به همراه آدرس :

  • هتل لیپار چابهار :  چابهار، منطقه آزادتجاری صنعتی
  • هتل فردوس چابهار : چابهار، منطقه آزاد تجاری صنعتی، خیابان تجارت
  • هتل شاهان چابهار :  چابهار، ابتدای بلوار قدس
  • هتل لاله چابهار : چابهار، انتهای بلوار امام خمینی، مقابل پارک الغدیر
  • هتل سپیده چابهار : چابهار، خیابان فردوسی، جنب هواپیمایی جمهوری اسلامی

 

رزرو هتل در چابهار از سایت سپهرسیر

                                 

     

اقامتگاه بوم گردی چابهار

چابهار به دلیل داشتن دیدنی های جذاب بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است به همین دلیل همانند شهرهای دیگر دارای اقامتگاه های بوم گردی فراوان است. اقامتگاه بوم گردی چابهار با بافت سنتی و اصیل در کنار قبرستان جن در روستای تیس چابهار یکی از جذاب ترین اقامتگاه ها برای گردشگران است. شما می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری نسبت به رزرو هتل بوم گردی چابهار اقدام نمایید. در ادامه به معرفی خانه بوم گردی چابهار  خواهیم پرداخت همراه ما باشید.

لیست اقامتگاه بوم گردی چابهار با آدرس 

  •        مهمانپذیر گل سرخ : خ حافظ روبروی مسجد امیر حمزه
  •        مهمانپذیر گدروشیا : بلوار امام پشت بانک ملی مرکزی
  •        خانه معلم : بلوار امام، خ تعاون
  •       هتل آپارتمان خلیج فارس : بلوار امام روبروی اداره آگاهی
  •       هتل دانشگاه دریانوردی : بلوار شهید ریگی

 

 

بهترین مراکز خرید چابهار

با سفر به چابهار متوجه خواهید شد که این شهر دارای بازار سنتی و بازار مدرن با مرکزهای خرید مدرن است. شما می توانید با مطلع بودن از آدرس مراکز خرید در چابهار انواع کالاها را به صورت عمده و جزئی خریداری نمایید. با معرفی بهترین مراکز خرید چابهار عکس مرکزهای خرید را مشاهده و بررسی خواهید کرد و انتخاب بازار برای خرید کالای خود آسان تر خواهد شد .

 بهترین مراکز خرید در غرب شهر واقع شده اند و افراد اگر راه خرید کردن را بلد باشند می توانند با کیفیت ترین کالا را با ارزان ترین قیمت ممکن خریداری کنند. بهترین زمان برای خرید عمده در چابهار، فصل های زمستان و پاییز است. بازار پردیس، بازار ماهی فروشان، بازار لته و بازار زرگرهای چابهار از جمله بازارهای معروف شهر چابهار است در ادامه در مورد مرکز خریدهای معروف چابهار صحبت خواهیم نمود. مجتمع تجاری صدف یک مرکز خرید معتبر با محصولات با کیفیت است که انواع کالای خانگی و محصولات متفاوت را در اختیار مشتریان قرار می دهد. مجتمع تجاری تیس، مرکز خرید فردوس و صالحیار و بازار صدف از دیگر مراکز خرید لوکس این شهر محسوب می شود.

مراکز خرید چابهار آدرس : بلوار ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار

 

بهترین رستوران های چابهار به همراه آدرس

این شهر همچون شهرهای دیگر دارای غذای محلی و سنتی است. غذاهای معروف چابهار بیشتر دریایی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. اگر قصد سفر به چابهار را دارید حتما با رستوران های محبوب این شهر آشنا شوید.

رستوران بام چابهار به عنوان  یکی از معروف ترین رستوران های این شهر غذاهای دریایی همچون میگو و ماهی را با طعم متفاوت در اختیار مشتری قرار می دهد. رستوران بلوچ یکی از معروف ترین رستوران های محلی چابهار  است که با غذاهای محلی خوشمزه اش همچون قلیه ماهی، بریانی ماهی، میگو،بتوهواری،کورک و کراهی ماهی شناخته می شود. رستوران تهرانی به کباب های خوشمزه اش معروف است. رستوران مکران از دسته رستوران های ساحلی چابهار  است که سفر به چابهار را لذت بخش تر می سازد. می توانید با خوردن یک غذای خوشمزه در این رستوران غروب خورشید را در ساحل مشاهده کنید. رستوران براسان، رستوران سنتی خلیج و رستوران مارال شعبه یک و دو از دیگر رستوران های معروف شهرستان چابهار می باشد.

 لیست رستوران های چابهار 

  • رستوران مکران چابهار : 35323350 – 054،
  • رستوران بلوچ چابهار : 35322182-054
  • رستوران پلاژ ساحلی خلیج : 09156307058-09336508063
  • رستوران تهرانی چابهار : 35334836 -054
  • رستوران دریا چابهار : 35314517-054
  • رستوران ملل چابهار : 35334233-054
  • رستوران هتل فردوس چابهار: 35314670-054
  • رستوران سنتی اقیانوس چابهار: 09155988072
  • پیتزا لمون چابهار: 09151451397
  • رستوران هتل صدف چابهار : 35312153-054
  • رستوران هتل لیپار چابهار : 5312100 - 054

 

 

سوغاتی های معروف چابهار

حتماً برایتان سوال پیش آمده است که سوغاتی چابهار چیست (چابهار چی داره) ؟

سوغات استان چابهار به دو دسته صنایع دستی و خوراکی دستی تقسیم می شود. چنانچه هدفتان از سفر به چابهار خرید خوراکی است. خرید ماهی، میگو، انواع ادویه نایاب، شیرینی لندو، میوه های استوایی و شکلات خارجی را فراموش نکنید.

 صنایع دستی شهرستان چابهار بسیار زیبا و جذاب است. لباس های سوزن دوزی شده،انواع لوازم از جنس حصیر،انواع پارچه های آینه دوزی و سکه دوزی شده، چادرهای پلاس، انواع گلیم، انواع سفال و سنگ های قیمتی، انواع صدف های جذاب و ... از جمله معروف ترین صنایع دستی شهرستان چابهار محسوب می شود.

تلفن های ضروری چابهار / نقشه چابهار

با ورود به سایت می توانید به تلفن های ضروری چابهار و نقشه چابهار دسترسی یابید.

حمل و نقل چابهار

فرودگاه چابهار در شهرستان چنارک واقع شده است. این فرودگاه با بندر راهبردی حدود 30 کیلومتر فاصله دارد و رفت و آمد در آن بسیار زیاد است. قرار است به زودی یک فرودگاه بین الملل جدید در منطقه آزاد چابهار ساخته شود.

فرودگاه چابهار ششمین فرودگاه کشور است. این فرودگاه شامل پروازهای داخلی به شهرهایی همچون بندرعباس، شیراز، تهران، زاهدان ، مشهد و پروازهای خارجی همچون دبی و مسقط می شود

ترمینال اتوبوس در شهرستان چابهار به صورت شبانه روزی آمده خدمت رسانی به عموم مردم است. پایانه اتوبوس در 5 کیلومتری شهر واقع شده و برای تهیه بلیط می توانید به شماره تلفن دفترهای تعاونی موجود در شهر تماس بگیرید. امروزه امکان خرید بلیط هواپیما و اتوبوس به صورت اینترنتی فراهم است.

این شهر دارای راه آهن و بندر نیز می باشد و شما می توانید از طریق راه های موجود سفر به چابهار را تجربه کنید.  


 


 


 


 

 

·        

 

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها